Adina Nyström

2011-03-21
20:16:23

Vägen Till Framgång Är Lång

Alla som är i bloggvärlden tävlar om kommentarer och besökare, det är det man vill ha eller hur? Uppmärksamhet och beröm för att man är så j*vla duktig. Precis vad jag skrev om i detta inlägget. Man vill bli uppmärksammad för sina prestationer. När man är ny inom bloggvärlden och inte har någon blogg med flera hundra besökare om dagen krävs det att man lägger ner massvis med tid på inlägg men även på andras bloggar. Du vill ha fler besökare till din blogg, du vill ha fler som kommenterar din blogg. Men varför inte börja med att besöka andras bloggar, lämna avtryck i deras kommentarsfält för att få dem att hitta din blogg. Många av mina läsare har jag "lurat" till min blogg genom att jag börjar kommentera deras bloggar med väl igenomtänkta kommentarer och på så sätt kan denna person också fortsätta göra samma sak åt mig.

Det handlar om att ge och ta. Storbloggar så som Blondinbella och Kissie kanske inte sitter och gör som jag gör - men de behöver inte det, de klarar sig själva aldelens utmärkt. Men mitt största tips till alla små bloggar här i världen. Börja kommentera andras bloggar, välj bloggar som liknar din egen och som har samma intresse som du har. På så sätt finns det större chans att denne stannar på din blogg. Jag lägger t ex inte min tid på bloggar som är rena modebloggarna då mode är någonting som inte attraherar mig det minsta, min blogg är absolut ingen modeblogg och modebloggare är nog inte speciellt intresserade i min blogg för den delen heller.

När jag letar bloggar letar jag mestadels hästbloggar, då jag vill kategorisera min blogg som en hästblogg - om än att mina andra intressen finns i bloggen också. Min blogg är nog ca 50% hästblogg och 30% foto. Restrerande 20% är vardag, sport, psykologi och tips på det ena eller det andra. 2% av min blogg består nog av mode, och jag tror ingen modebloggare skulle vara intresserad av de 2 procenten utan söker sig nog mot bloggar som är mer som dess egen blogg.

Vill du bli en stor bloggerska/bloggare tror jag chansen är störst om man börjar kommentera många och på så sätt få fler besökare. Jag följer ca 35 bloggar och kommenterar ganska frekvent på dem alla. På så sätt kommer de bloggarna jag kommenterar besöka min blogg - och en del av dem lämnar kommentarer och stannar en stund extra på min blogg. Jag får kämpa för att uppnå mina 50 besökare varje dag. Men en dag kanske jag också har 200 followers på bloglovin, kanske du också? :)


Kommentarer:
#1: Anna

Jo jag ska nog ta fram mina converse i veckan också :) Men jag kommer antingen behöva hoppa mellan alla vattenpölar... x)

Men som du skrev, efter detta blir det riktigt najs :D

2011-03-21 @ 20:21:20
#2: Anna

Du har nog rätt xD Fast de e redan ganska smutsiga... Får kanske ta mina ridkängor för de e lite svalare än vinterstövlarna.... :)



Även väldigt bra inlägg :) Fast jag tror att jag hittade dig via s.s ;)

2011-03-21 @ 20:38:58
#3: Linnéa

Grymt bra inlägg! tummen upp

2011-03-21 @ 20:40:14
#4: Hanna

SV: Om du undrar mer om oss så finns en presentation under kategorin Allmänt, går gärna in och läs där så hittar du mer fakta om oss.

Vi har även plannerat att göra om designen lite för att få presentationen direkt på menyn om du förstår vad jag menar :)

2011-03-21 @ 20:49:48
#5: Caroline

Sv; Jag jobbar med hästar. :) På en ridskola, i stallet. Har inga ridlektioner än, ska förhoppningsvis gå utbildning i sommar på Strömsholm så jag kan ha lektioner sedan :).

2011-03-21 @ 21:00:36
#6: Linnéa

Sv: Fotar med JPEG, har aldrig fattat hur man öppnar RAW-filer, haha!

Har inte använt mig av tidsinställningsgrejen dom senaste dagarna, så kan tyvärr inte svara på det. Fast det skulle inte förvåna mig om det krånglar, blogg.se du vet ;)

2011-03-21 @ 21:14:29

Bra inlägg & Myyys bild! =D



sv: ja verkligen! haha snäljåp ;)

2011-03-21 @ 21:18:30
#8: Mina

Sv: Ursäkta för otroooligt sent svar, men nu är faktiskt våren på god väg här nere i södern! (Peppar, peppar, ta i trä) ;)

2011-03-21 @ 21:26:15
#9: Mina

Sv: Åh, vad glad jag blir, det värmer verkligen att höra :') Med mimir går det finfint! Han har ju haft en lååång och härlig vintervila nu i några månader, ung som han ju är, men nu när våren äntligen börjar masa sig hit så har jag även kunnat börja träna igen! Så har börjat att rida igen sakta men säkert, och han går så fint, min älskade, älskade pålle :) Så nu blir det förhoppningsvis lite kurser och tävlingar till vår och sommar :D Hur går allt för dig? :D Mycket snö kvar där uppe?

2011-03-21 @ 21:31:33
#10: Linnéa

Sv: Haha nä jag har absolut iiiiingen aning om vet du är ;) NOT

2011-03-21 @ 22:34:08
#11: Lovisa

sv: Har man varit med ex. säg v12, kommer man inte att kunna vara med v13 & v14 (om det inte är brist på deltagare), men v15 kommer man att kunna vara med igen!

2011-03-21 @ 23:48:16
#12: Carro

Har då aldrig hört att de förstör pälsen. Förut var det de ända jag använde åt Gáski, och aldrig att sommar pälsen blev förstörd.

2011-03-22 @ 08:43:00
#13: Rebecka

Sv; Ja, visst är han gullig, min plutt ponny! :)

2011-03-22 @ 09:07:27
#14: emilia

mycket bra skrivit!! :)

2011-03-22 @ 09:10:35

SV: Ja tycker jag med :) Själv går jag på kvalité och inte märket, köper det jag tycker är fint! ;)

2011-03-22 @ 11:18:47
#16: Felicia :)

Söt blogg!

Ha en fin dag! :)

KRAAM

2011-03-22 @ 12:51:13
#17: Mina

Sv: Åh, låter väldigt segt måste jag säga med så mycket snö... :/ Men det är trots allt lite samma här, det blir till att hålla sig på vägarna, och nu när det är tjällossning så säger det HOPPSAN och så sjunker ena hoven ner en halv decimeter i vägen, haha! Så vi får göra vårdansen och hoppas på det bästa :)

2011-03-22 @ 20:46:17

Svar: Ja, jag vet Adina! Och jag är avundsjuk på de som klarar av att spara sina pengar så att de har råd med såna underbara skor. Not me.



Bra inlägg förresten, det är helt sant! Men tänk sen när man kämpat för sina 10 000 besökare så att dom bara går in av sig själv... och man behöver aldrig skriva en till kommentar! MOHAHA!

2011-03-22 @ 21:55:17
#19: Ana

Vilket bra och intressant inlägg! :)

2011-03-22 @ 22:14:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: