Adina Nyström

2011-09-03
21:48:56

Kebnekaise

Nu är jag äntligen hemma igen! Resan i Keb har varit fantastisk trots misslyckad tältplacering & någolunda dålig uppladdning innan resan. Den 19 km långa vandringen till Kebnekaise fjällstation var hemsk! Vi var helt slut när vi kom fram efter sisådär ungefär 5 timmars vandring med 15+ kg packning på ryggen! Vandringen upp på Kebne var inte ens lika jobbig trots sina 1500 höjdmeter & 8 timmars vandring, nejnej. Ingenting slår ditvägen! Vi bouldrade lite på klippblock dagen mellan ditvandringen & keb för att vila upp musklerna, välbehövligt säger jag bara. Här kommer lite bilder, får se om jag kan få tag på bilder från någon annan vän senare.


Min lilla kompaktkamera har ändå gjort ett hyfsat jobb, eller hur?


Kommentar:
#1: Anna

Det låter verkligen härligt :)

2011-09-03 @ 23:02:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: