Adina Nyström

2011-05-13
11:43:00

Nostalgi
S-S-S-S-Stöövlar som fixar allt! Stööövlar som fixa allt! (DAM DAM DAM DAM DAM) (paus) Det är mina Önskestövlar!
Korven Korven Korven kom!
Jag städar jättebra - jag lägger allting överst!

Åh! Nostalgikänslan här, första citatet är såklart från Williams Önskestövlar (som tyvärr inte finns att lyssna på svenska på youtube..) och de andra två det Kråkan i Mamma Mu som står för - helt klockrent, fantastiskt, underbart! Åh.. Nu ska jag somna in i mitt nostalgiträsk..


Kommentarer:
#1: Julia

Nostalgikickar behöver vi alla emellanåt ;)



Att rida på långa tyglar kan ju vara något man göra lite emellanåt bara för att hästen ska få en chans att sträcka ut och arbeta mer avslappnat.. Att hästar har spänningar i kroppen är tyvärr väldigt vanligt idag och mycket har det att göra med att folk sitter och verkligen "trycker ihop" sina hästar. Och att du känner att Funi inte arbetar ordentligt med bakbenen på långa tyglar är förmodligen för att han är van bli riden med ett stöd i handen, så när det plötsligt inte finns där måste han lära sig att bära upp sig själv (vilket är jättebra träning oavsett inriktning!). Likadant med att svänga, det blir svårare för honom eftersom han måste bära upp sin egen och din tyngd på ett annat sätt, och då måste man gå tillbaka några steg och hjälpa honom förstå hur han ska göra! Summan av kardemumman blir en smidigare häst som flyttar med småsmå sitsförändringar, vilket är en fantastisk känsla :)

2011-05-13 @ 15:23:44
#2: Anna

Har inte blommorna/våren kommit till dig i Norr ännu? :O :(

2011-05-13 @ 19:41:07
#3: Anna

Ojdå... :S Den som väntar på nåt gott... ;) xD

2011-05-13 @ 20:59:14
#4: fridan

älskar både mamma mu och williams önskestövlar :D



sv: hoppas det :D

2011-05-13 @ 23:25:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: