Adina Nyström

2011-05-12
19:21:00

Dumt, Korkat, Idiotiskt

Som ni kanske redan visste om mig så tog jag hand om Funi vintern/våren 2008. Sommaren 2008 fick jag ta hand om Funi och rida honom hur mycket jag ville i en vecka då Kristin skulle åka till sina släktingar i södra Sverige. Jag såg verkligen jättemycket fram emot detta. Jag gjorde en planering och sa att jag skulle rida lördag, måndag, tisdag och sedan kanske fredag och söndag. Jag skulle ha besök tis-fredag och sedan fredag-söndag och fick inte åka till stallet när vi hade gäster.

På lördagen kom mina kusiner ut och det blev god middag och allting så jag tänkte att jag ska ju ändå rida resterande dagar. På måndag morgon när vi skulle åka till stallet spöregnade det när jag vaknade och jag blev lat och orkade inte åka ut - "Vem vill rida när det regnar" tänkte jag. Tisdag morgon var jag heltrött och orkade inte rida, vi skulle hämta min tremänning på flyget vid tolv så om jag skulle hinna rida behövde jag åka vid åtta. Men den dagen sket sig också. På fredagen orkade inte mamma skjutsa ut mig, jag var för liten för mopeden och våra andra gäster skulle snart anlända. Helgen gick och Funi fick stå. På söndagen när de åkte hem for jag ut till stallet för att åtminstone hinna rida honom en gång.

Men denna vecka har gnagt i mitt samvete hela tiden. Jag hade verkligen velat rida hela veckan - men så blev det inte. Det är en av anledningarna till att jag åker ut till Funi nu, oavsett väder. Det går inte att skippa bara för att vädret inte håller, ibland måste man rida även när man inte vill. Det kan vara mysigt att rida när det regnar också. Jag måste väl bevisa mig själv att jag är ansvarsfull och klarar av att ta hand om häst.


Jag och Funi, ridlägret -08 (som ni ser har jag samma skor än idag! Kanske dags att byta)


Kommentarer:

Sv: Tror att man kan kolla vilka mått det är på deras hemsida!

2011-05-12 @ 22:24:32

hörruuuu är det kostymrep imorgon? (A

2011-05-12 @ 23:01:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: