Adina Nyström

2011-05-26
22:32:36

Dagens Ridning

Idag blev det en repetition från måndagens lektion, hade på boots och värmde upp först i skritt med inslag av volter och flytta för skänkeln innan jag sedan travade igång på volt. Han bjöd på bra framåt men var desto mer på i handen. När han blivit lite varm i kläderna började vi med samma sak som i måndags, först skritt och ner i halt och försöka att han inte ska sträcka upp nosen i vädret för att sedan komma igång i skritt igen. Sedan ryggade vi efter halten och när det fungerade började vi samla skritten innan han fick sträcka ut och skritta på lite före vi gjorde halt igen. När det fungerade hyfsat töltade jag lite grand innan jag gick över till trav & galopp.

Övade massvis med tempoväxlingar och gångartsbyten för att han skulle lyssna på mig och göra vad jag bad honom om. Fattade galopp från skritt, ner i trav, galopp, halt, trav, skritt, galopp osv. Han verkade fatta vinkeln idag och var snabbare på att stanna. När det fungerade bra skrittade jag av och gick in igen. Svettig blev han, men samtidigt gör det ingenting att bli svettig. Det blir jag efter varje basketträning så varför ska inte han kunna bli det före en tävling?

När jag kom in kollade jag om han fått några sår i munnen då jag behöver ta väldigt mycket i honom när jag rider med boots. Tyvärr har han fått ett litet sår i vänster mungipa men smorde in det med hästsalva och sedan ska jag smörja med vaselin innan jag rider för att bettet ska glida bättre.

Imorgon kommer Evelina med familj och hämtar mig vid 13 tiden eller liknande, så vi är väl kanske framme vid 15.30 eller liknande. Då ska vi rida lite och känna på banan, men inget krävande då precis. En lightversion av dagens pass typ. Någon galoppfattning och avsaktningar till skritt. Det är väl vad jag behöver träna mest på tror jag.


Kommentar:
#1: Patricia

gud va fin bild :)

2011-05-27 @ 20:10:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: