Adina Nyström

2011-05-09
21:34:05

Dagens Ridning

Nu jobbar vi på för fullt! Funi behöver allt han kan få inför tävlingen om tre helger så idag jobbade vi mycket lösgörande. Få honom att arbeta med bakbenen och lätta fram. Man märker redan en stor skillnad från tidigare, trots att det bara är en vecka sedan vi fann kämparglöden igen och började jobba mer ordentligt igen. Började med att skritta några varv på något längre tyglar, gjorde några volter innan jag sedan återgick till vad vi gick igenom på lektionen förra onsdagen, volt tillbaka i sluta.

Det märkte att fler knappat fallit på plats sedan sist, nu klarade vi av slutavändningarna i vänster varv, höger varv var väl ungefär som det vänstra var i onsdags. Men en klar förbättring! Sedan försökte jag mig på samma sak i tölt men fick inte riktigt till det, inte ens när jag gjorde en bakdelsvändning i tölt gick det bättre.. Fick inte till samma känsla som på onsdagslektionen. Började därför tölta på volt och flyttade rumpan. Red på en inre fyrkant och gjorde en framdelsvändning i hörnen för att få igång bakbenen. När det gick bra flyttade jag lite på en volt också i båda varven.

Nu släppte han bättre och då övergick jag till trav på volten. Han sänkte sig stadigt och det gick jättebra att rida i åttor och på vanliga volter, härligt! Galopperade lite som avslutning och försökte få trav efteråt vilket han inte alltid är så pigg på. Men idag gick det bra! Skrittade av en lång stund efter det.

Idag hade han en mycket stadigare "form" och tog bättre stöd mot bettet i traven, tölten var inte riktigt lika bra. Han var lite småtrött i sidoförflyttningarna. Galoppen har varit bättre, men det kommer väl. Han har kanske lite träningsvärk.


Kommentarer:
#1: Yrsa

Gud sådann söt bild!

2011-05-10 @ 10:09:17

SV; Shit vad sjukt.. Fattar inte hur det blev så :o

2011-05-10 @ 11:09:48

Härligt att det går frammåt :D

2011-05-11 @ 07:57:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: