Adina Nyström

2011-03-10
12:29:00

Saker Jag Måste Träna På

Utan mål är det inte roligt att göra någonting, jag sitter här och kollar lite på bilder från när jag red i december och inser olika saker jag verkligen behöver förbättra. En sak är min sits - nu när jag inte rider lektion varje vecka märker jag verkligen hur sitsen min har försämrats. Jag sitter allt för ofta i stolsits vilket bilden här nedan är ett typiskt exempel på. Jag måste börja sträcka på ryggen när jag rider och inte falla ihop som en kappsäck och även bli mer stilla med mina ben och inte fladdra runt så mycket som jag gör. Min balans är urusel skulle jag vilja säga och saker jag kan göra för att förbättra det är att rida mer utan stigbyglar men även rida barbacka! Någonting jag nämnde för ett tag sedan var även att jag måste sluta plocka så mycket i Funis mun utan hålla tyglarna och låta honom sänka sig självmant och berömma när han är på rätt plats istället för att plocka ner honom lika mycket som jag ibland vill på att göra. Läste Malins blogg vars hon även nämnde hur mycket lättare man känner hur hästen använder sina ryggmuskler när man rider barbacka vilket jag visste sedan tidigare - men inte tänkt på. Ibland måste man höra saker från andra håll för att förstå.

Så saker jag ska göra oftare och tänka på är alltså;
1. Rida barbacka för att förbättra min balans
2. Förbättra min sits
3. Höja händerna något, använda benen mer och händer mindre

När dessa mål är uppfyllda borde både Funi och jag få bättre chanser att nå bättre resultat med vår träning. Sitter inte jag rätt och ger rätt signaler kommer inte heller han förså vad jag vill och på så sätt inte gå lika bra som han kan.


Kommentarer:
#1: siri

sv: ingen av oss går på stadsön?



det är ju två olika kategorier, titta där.

2011-03-10 @ 15:02:39
#2: Maja

Ingen är perfekt och alla har saker man måste träna på, det är ju bra när man vet vad man gör fel, då är det ju mycket bättre att fixa till dem :)

Puss<3

2011-03-10 @ 16:39:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: