Adina Nyström

2011-03-30
12:51:00

Adina Som Häst

Om jag skulle vara en häst skulle jag nog vara lite svår att få igång men ge mig ganska fort. Jag skulle nog alltid försöka slippa undan att jobba men om jag bara får en ryttare som peppar mig skulle jag nog ge mig. I hagen skulle jag kanske inte rusa fram till vem som helst, men om någon visar sitt intresse till mig skulle jag nog komma ganska fort. Att mysa och bli bortstad skulle jag verkligen uppskatta och jag skulle uppskatta att ha någon som pysslar om mig, men samtidigt skulle jag inte gillar folk som klänger för mycket - det ska vara mysigt, men jag vill ändå behålla min bubbla.

När jag läser texten om hur jag tror jag skulle vara som häst ser jag många liknelser med Funi, han är lite ovillig i början och tar lite tid att mjuka upp och få honom att arbeta ärligt. Han smiter gärna undan. Han är nog lite blyg - kommer inte rusandes men när man ger honom tid börjar han bli lite nyfiken och sedan kanske kan börjar anförtro sig? Att mysa i stallgången kan vara trevligt ibland, men det får inte bli för mycket. Han vill ha sin bubbla för sig själv, annars blir det obehagligt. Jag och Funi är nog ganska lika egentligen. Hur tror du att du skulle vara som häst? Är du lik din häst?



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: