Adina Nyström

2011-06-27
12:04:50

Dagens Ridning

Det blev ett pass på ridbanan idag med fokus på lösgörande och galopparbete. Drog fram 2 bommar som jag höjde upp ungefär 15 cm som vi började med att först skritta och sen trava över under tiden som jag sprang bredvid honom. Efter ett tag hoppade jag upp och vi gjorde samma sak från ryggen. Vi red i en volt och bommarna låg mot ena kortsidan, bytte lite varv, red i åttor med bommarna på ena sidan osv. När han var varm i kroppen började jag flytta för skänkeln på en volt och avbröt vid bommarna, vi skrittade över och sedan skänkelvikning resten av varvet. Vi byggde på med trav över bommarna och sedan skänkelvikning i skritt resten av voltvarvet.

När han kändes lösgjord och fin, gick i en stadig form hela tiden och bakkärran drev på där bak hoppade jag av och flyttade ena bommen till den andra sidan av volten, började med att trava över båda bommarna och sedan fattade jag galopp över bommen och galopperade över den andra för att sakta av och trava över nästa och fatta galopp på den efter. Han tyckte detta var jätteroligt och jag försökte hålla samma antal galoppsprång mellan bommarna, 9 st blev det oftast. Böt varv och gjorde samma sak där.

Sedan skrittade vi ut till ovalbanan och red några varv i tölt, trav och galopp innan jag hoppade av och vi skrittade av. Han var riktigt duktig och svettades rejält efteråt. Till och med öronen var genomblöta..! Sedan började jag putsa tränset i väntan på mor min, men det blev bara nosgrimman som blev klar.. Nike kom förbi så vi pratade lite, haha! Får väl ta resten någon annan dag.. :)


Kommentarer:
#1: Evelin.

Härligt! Det är så kul när det går bra :)



Svar: Tack för din fina kommentar <3 Tusen tack!

2011-06-27 @ 14:18:13
#2: Evelina

Wilma ska spela på PSG, så vi drar dit. Jag tar med mig Alexander o. hans lillebror, så vi kommer troligen bara ta det lugnt. :)

2011-06-27 @ 15:05:30

Låter som ett lyckat ridpass :D

2011-06-27 @ 22:51:52

fin bild och söt häst!

2011-06-27 @ 22:53:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: