Adina Nyström

2011-06-26
17:38:20

Dagens Ridning

Eftersom det blev ett ganska tungt pass på ridbanan igår tänkte jag att vi bara rider ut för att ha kul idag - inga krav på form eller liknande. Utan bara kräva att han ska vilja framåt och ha energi! Sagt och gjort red vi iväg, skrittade igång på långa långa tyglar så han fick sträcka ut överlinjen, sedan travade jag igång på samma sätt innan jag sedan kom på att jag kunde hoppa av och jobba lite markarbete, och så fick det bli! Öpnna i skritt och tölt, provade även tölta lite på rakt spår men det blev genast mycket svårare att hålla koll på takten från marken då. Han gick till och med i en behaglig form i tölten! Sedan hoppade jag upp och gjorde lite övergångar mellan tölt och trav för att få honom uppmärksam.

I vårt rusande tempo var vi snabbt framme vid sandvägarna där vi galopperade förra sommaren, och så fick det bli iår också. Galopperade en lång väg efter sandvägen sen innan vi saktade ner till skritt. Han var ordentligt flåsig! Skrittade vidare en bit för att sedan vända och galoppera tillbaka till starten igen. Hittade även en kort slinga med 4 terränghinder som var ganske 20-40 cm höga som vi skuttade över innan jag hoppade av och vi gick hemåt. Gick bredvid honom i 15 minuter innan jag hoppade upp och gjorde lite galoppfattningar från stillastående (för rumpmusklernas skull) innan jag hoppade av igen och vi gick sista 10 minuterna hem till stallet.

Ordentligt svettiga kom vi in på gården, svampade av honom innan han fick gå ut i hagen. Kerid kommer ut till veckan någon gång, så han har ett par dagar till att stå ensam. Tur att han inte får andra defekter än att han blir lite mer kelsjuk i alla fall.. ;)


Kommentarer:

Sv: Vi ska se om hon brunstar om nu, men troligtvis så gör hon inte det, och då kommer nog veterinären ut i veckan! :)

2011-06-26 @ 18:57:16
#2: Linnéa

Sv: Fick ju reda på det igår, hann inte skriva om det då men ;D

2011-06-26 @ 20:04:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: