Adina Nyström

2011-06-22
16:42:21

Dagens Ridning

Idag var det dags för en premiärritt på det nya stället och jag säger bara oj vilken skillnad på Funis uppmärksamhet! I träsket har han stått senaste 6-7 åren så det är inte speciellt konstigt att han tycker att det börjar bli lite tråkigt att gå där. Sedan blev det inte alls lika mycket bråk idag som i torsdags, jag kortade tyglarna och började flytta undan för skänkeln och sedan löste sig allting. Då vägen är mycket smalare här gick det inte speciellt bra att göra de fyrkantiga serpentinerna över vägen, men öppna gick toppen - det funkar iofs på vilken liten skogsstig som helst.. ;)

När vi både skrittat och töltat i öppna hoppade jag av och lät honom både trava, tölta och gå i skänkelvikning med mig på backen. Första gången jag fått honom att tölta från backen! *stolt tjej* Nu när vi dessutom har lite längre vandringar och Funi har lite mer egen motor går det mycket lättare att träna från marken, t ex att hans huvud ska vara vid min axel när vi går och att jag ska bestämma tempot. Han kan både skritta, trava och tölta bredvid mig, duktig hest!

Då det egentligen skulle ha regnat idag vågade jag inte ta med kameran, men imorgon ska inget regn komma så då följer nog kameran med! Då kanske Kerid har dykt upp dessutom :)


Kommentarer:
#1: Evelina

Åh, så skönt! Så himla mycket roligare att jobba med hästen då.



SV: Mja, jag driver på han lite extra varje gång osv. så snart kanske han orkar. :)

2011-06-22 @ 20:58:31
#2: fridan

"träsket", hihhi vilket namn! men har jag missat nåt nu, har du bytt stall? :O



sv: han rids litegrann, går med på turridningar med ryttare med bra balans. han är halvt utdömd typ pga massa återkommande kotledsinflammationer...

2011-06-22 @ 21:01:21

SV: Jag menade inte alls att trycka ned honom på något sätt, jag är en av dem som hejar på honom ju! Det här med küren var bara en kul grej :)

2011-06-22 @ 21:21:05

Du vill vi ha foton imorgon! :D



sv: Haha jao, regnet var väl inte så farligt, men haglet . . . ;)

2011-06-22 @ 22:16:30

SV: I see! :) Jag tycker det är hemskt hur vuxna människor beter sig på hans hemsida bland annat :/

2011-06-22 @ 22:42:50
#6: Evelin.

Svar: Nej gud vad tråkigt, vad är det för en sommar egentligen?!... Det är ju för tusan snart juli :P

2011-06-22 @ 22:56:48
#7: Natalia

Nog är dom goda allt :D

2011-06-23 @ 11:17:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: