Adina Nyström

2011-07-02
19:57:00

Vikten av beröm

I onsdags satt jag och läste en av mina favoritbloggar (equiss.blogg.se) där Alexandra skrev ett inlägg om att sitta ner i sadeln och hur man kan jämföra det med att cykla, att hästens ben sitter fast i dina höftkulor och den cyklar (läs inlägget här). Men tillbaka till ämnet, hon har där en film från ett av hennes ridpass med unghästen Suprice. Där hör man hur ofta hon berömmer sin häst och en klocka ringer i mitt öra. Hur ofta berömmer jag Funi sådär? Väldigt sällan. Självklart berömmer jag honom, men inte på samma sätt.

Just därför tänkte jag att jag faktiskt ska prova att berömma jättemycket när vi badade i torsdags, och jag tror faktiskt att det var det som gjorde susen. Så fort han tog ett steg närmare sjön berömde jag, när han gick bort från stranden mot djupare vatten berömde jag, när han började skvätta/leka i vattnet berömde jag. Och det hjälpte! Jag tror det var därför han faktiskt vågade sig ut och simma, läskigt var det självklart. Men han gjorde det! Han gjorde det för min skull, för att jag bönade och bad och för att han ville göra mig tillfreds.

Jag ska helt klart tänka på att berömma mer i framtiden. Få honom motiverad till att göra saker för mig. Det kommer hjälpa oss än mer! Hjärtat mitt ♥


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: