Adina Nyström

2011-07-03
12:17:00

Rutiner

När jag reser bort skriver jag alltid en packlista, min kusin Josefin var den som introducerade packlisteskrivandet för mig, först kändes det konstigt att skriva en lista. Jag tjeckade ju ändå inte av den när jag väl skulle hem?! Vad var då anledningen till att skriva lixx? Men efter ett tag insåg jag att det är skönt att skriva en lista - för att hålla koll på att man får med allting. Nu för tiden blir jag extremt stressad om jag inte skrivit en packlista, packlistan lugnar mitt sinne, den gör att jag slipper vara orolig för att glömma någonting. Dessutom kan man skriva den hur långt i förväg som helst, men packningen kan man påbörja tidigast typ 5 dagar innan man far.

Det är jätteskönt att ha en lista så man kan bocka av när allting är packat, att se att allting är med och ha en bra översikt. Förut skrev jag alltid den för hand, men iår började jag inse att man faktiskt kan göra dem på datorn också (nähä?), det går mycket fortare och det är lättare att sortera i olika kategorier. Hur gör ni när ni ska ut och tävla eller resa bort, skriver ni packlistor?


Här ser ni min packlista när jag skulle till Vindur


Kommentarer:
#1: daniella

Jag skriver packlistor varje gång jag ska resa nånstans, annars är det alltid nåt man glömmer. Sen är det bara att spara listan så har man den till nästa gång igen :)

2011-07-03 @ 13:43:48
#2: PATRICIA

nja jag brukar aldrig skriva packlistor ^^

2011-07-04 @ 08:51:53
#3: Julia

Jag älskar att göra packlistor! Jag älskar att skriva listor över huvudtaget, haha ^^

2011-07-04 @ 22:42:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: