Adina Nyström

2011-07-05
18:41:31

Dagens Ridning

Funi fick vila igår och imorse blev det en uteritt med Linn & Nasi. När jag tog in Funi fick jag nästan en chock över alla luggningar och den stora bölden han hade under magen. Fick höra av Anna-Lena senare att det mest troligt hade varit en tokfajt igårkväll. De hade hört lite pip och gnäggningar från hagen, och när de kom till hagen hade Funi, Skalmar och Nasi andats häftigt och Funi hade varit dyngsur av svett. De hade då tagit upp Funi & Eydir till en annan beteshage, duschat av Funi och smort in skrapsåren. Jag kände över hela kroppen men fick ingen reaktion när jag klämde och kände på lårkakan på magen hans. När Eydir sett lika dan ut fick Anna-Lena rådet att det inte är någon fara att rida så länge hästen inte ömmar - och det gjorde det inte på Funi. Så jag sadlade och tränsade så red vi iväg.

Vi red i ungefär 1½ timme, inga krav på form eller så utan vi travade och töltade lite grand. Vi galopperade lite efter sandstigarna innan vi återvände hemåt i trav och tölt. Skrittade av länge gjorde vi också. När jag kom hem igen smorde jag in alla såren och sedan flyttade vi Ivar, Eydir och Funi till en egen hage, tillbaka till de andra hästarna ska nog inte Funi, det är inte värt en skada.


Kommentarer:

svar: på celine blir de gulligt ;)

2011-07-05 @ 20:08:06
#2: Hanna

SV: Inte jag som sjunger, men visst är det bra? :-D

2011-07-05 @ 22:36:35
#3: Evelin.

Svar: Hihi ^^ Det är hon också, men även ganska jobbig ibland. Haha :)

2011-07-05 @ 23:15:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: