Adina Nyström

2011-07-29
12:00:00

Dag 2 : Mitt mål med min häst

Funi är inte min häst, men min medryttarhäst

Då Funi redan är 18 år gammal kan man kanske inte ha några jättehöga mål. Men mina mål idag är att få honom mindre rädd för vatten, få honom lösgjord och börja arbeta rätt för att bygga upp de rätta musklerna så han får chansen att hålla många år till. Jag har väl också ett mål att förbättra mina poäng på nästa tävling, och det finns en chans till det då vi kör på hårdträning i sommar! Funi får alltid sin vila i januari eller februari när det är som kallast.

Jag har även några egna mål som att Funi ska bli mer social, att han alltid ska gå bredvid mig när vi promenerar och inte så långt bakom som grimskaftet räcker, jag vill att han ska komma till mig när jag ropar på honom och att han ska få bättre kondition. Dessa mål kommer göra att vi blir ett starkare team och att han håller flera år till åtminstone de 2 åren som jag har bestämt mig för att rida honom, hihi :) (Sen kommer Kristin mest troligt ha mer tid att rida honom själv och inte behöva mig på samma sätt)


Kommentar:
#1: Anonym

Sööt häst!!

Läs och kommentera gärna min blogg:)

http://ryttarre.blogg.se

2011-07-29 @ 21:13:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: