Adina Nyström

2011-01-09
14:21:27

Vem är Lilla Kossan? TÄVLING
Lilla Kossan som jag nämnde i tidigare inlägg är faktiskt fortfarande namnlös.. Om du har en idé om vad som han ha hänt honom får du jättegärna skicka in en historia med dess namn och bakgrund. Tills dess får den alltså heta Lilla Kossan. Fundera noggrant nu och skriv sedan in ett långt meddelande till mig om Lilla Kossans bakgrund. Den som har bästa förslaget kommer jag publicera din berättelse om Lilla Kossan och länka till din blogg/hemsida.
Vem vet bäst?


Kommentarer:
#1: Linnéa

Sv: Har kollat lite på begagnade, men jag vågar inte köpa utan att pröva innan eftersom jag brukar ha väldigt svårt att hitta stövlar/skot som passar :) Dessutom vill jag ha någon sorts garanti när jag köper dom, så dom inte går sönder efter nån månad ;P

2011-01-09 @ 15:10:03

sv: haha jao, här var det mest vi och golvet som fick ta smällar av grädden x)

Haha hur kom ni på idén att pussas med grädden på läpparna? :o

2011-01-09 @ 16:00:59
#3: Björne

Hej Adina! Jag heter Björne. För och främst vill jag bara säga att jag tycker att jag är riktigt snygg på bilden som du har lagt upp i det här inlägget. Du ville veta min historia, så nu ska jag berätta den för dig. Min mor var en riktigt snygg ko, hon rymde från sin hage och träffade en riktigt ståtlig björn. Och dem gjorde.. du vet. Hennes mage växte otroligt snabbt och efter ett dygn så kom jag ut. Jag föddes i vattnet, och eftersom att det var det första jag mötte på när jag föddes så älskar jag det nu! Jag är en riktig badko. Därför dricker jag inte vatten för då försvinner det och då kan jag inte bada i det. Du vet säkert att kor dricker till vattnet tar slut, och hagen som jag stod i ett tag låg delvis i vattnet. Antar att ägarna inte var så kunniga kring kor. Så min mamma sprängdes för att hon drack för mycket. Min mamma var Mamma Mu. Förresten så fick jag mitt namn efter min pappa. Du har säkert sett hans program, Björnes magasin? Jag älskade det när jag var liten!

2011-01-09 @ 18:10:31
#4: Emma H.

Tycker han ser ut som en Oskar xD

2011-01-09 @ 19:14:33
#5: Emma H.

Sv: Tycker du verkligen det? Då måste jag säga tack <3 :'D

2011-01-09 @ 20:18:31
#6: jOSEFINE

Sv: Tack så mycket! :D Ska se vad jag kan göra med ps-videon, måste hitta ett filmprogram som funkar först... ;)

2011-01-09 @ 21:35:53
#7: Anna

sv: aawh, tack :D

2011-01-10 @ 07:24:32
#8: Linnéa

Nu har jag äntligen knåpat ihop en liten historia.. Haha, inte såååå illa för att vara skrivet av en extremt tjej kl 22.50 en lördagkväll? ;)



Lilla Kossan, eller Ferdinand som han egentligen heter, har varit ute på stora äventyr, i alla fall för att vara ko! Han föddes på en liten gård i det varma Spanien, men han kände redan som liten kalv att han inte passade in. Dom andra små tjurarna var nämligen helsvarta, och han var ju fläckig. Detta gjorde att han mest satt för sig själv - och han fick namnet Ferdinand, inspirerat från programmet "Tjuren Ferdinand". När han blev lite äldre bestämde han sig för att ge sig ut i världen, han skulle leta reda på andra kor som var fläckiga precis som honom! Efter att ha letat länge, hamnade han tillslut i Sverige. Han kunde äntligen känna att han passade in, men nu behövde han hitta en ägare. Han började sin jakt nere i Skåne, men det var inte förens han hamnade i Luleå som han hittade sin rätta ägare - Adina! Nu för tiden sitter han mest och filosoferar med dom andra djuren, Tigern Ernst är hans bästa polare, men innerst inne gillar ju Ferdinand Adina mest ;)

2011-01-15 @ 22:48:32
#9: evelina

Jag kan göra ett försök, bara för att jag sitter här i min värdelösa värld. Gör det lite som en mini novell.

---------------------------------------



Ännu en värdelös natt, bara några timmars sömn och en nervös känsla hade vacklat fram och tillbaka inom henne - Lilla Kossan. Han velade vända sig om, velade försäkra sig om att hennes mamma var här som hon somnade kvällen före. Men han vågade inte, rädd för att hon skulle vara borta, som flera av de andra mörka nätterna. Ibland väcktes "Lilla kossan" av att hans mamma fördes iväg, långt bort, in till en lada. "Lilla kossan" hade sett det med hans egna koögon, men visste inte vad som pågick.



Idag hade "Lilla kossan" stått och kikat över den blomfyllda ängen i timmar. Flera kossor hade förts tillbaka till sina hagar, men inte hans mamma. Flocken bad han sluta ha förhoppningar och sa att hans mamma ändå inte kommer tillbaka. Men "Lilla kossan" lyssnade inte och stod trovärdigt kvar och väntade. Men till kvällen gav han upp, strök sig närmare flocken som redan låg och sov. Grät en skvätt, men visste att allt skulle ordna sig.



Flocken tyckte han var en uthållig liten grabb, med tanke på vad han gick igenom. "Lilla kossan" fick därför namnet Tage. Tage var en svensk gammal teori om att betyda just uthållig.



Ett år gick och Tage fördes ut, på samma sätt som hans mamma. Han var väldigt orolig och hans benen skakade. Efter några minuter stod han i en transport som förde han så långt bort, så att han aldrig skulle få träffa flocken igen. Tage fördes till Luleå, till en tjej vid namn Adina. Först var han besviken, men såg med tiden att Adina var en trevlig och omtänksam tjej och nu är han bara tacksam.



Som sagt, med tiden slutade allting bra. Och han fick tillslut svar på sin gåta om vad som hände sin mamma. Nu var nästan säker på att hennes mamma hade det lika bra.



Slut!

2011-01-16 @ 12:48:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: