Adina Nyström

2011-01-21
16:07:35

En Människa

"SHIT! Klockan är tjugo över fem, satan! Nu missade jag bussen till NLV!" Skrek jag och sprang upp till busstationen. Nästa buss stod på busstationen när jag kom fram, anfådd. Klev på bussen och tänker "nu blir jag sen, nu blir jag sen". Skickar iväg ett sms till Calle vars det står "Missade bussen, blir lite sen". När jag sitter och väntar på svar inser jag att klockan kanske bara var halv fyra. Frågar kvinnan bakom mig vad klockan är då mitt batteri dog precis när jag skickat iväg smset. Självklart är den halv fyra.

Hoppar skrattande av bussen på nästa station och går hem för att vänta in rätt tid nästa gång. När jag kommer in och slår på mobilen ser jag att jag fått svar "Det är inte samling än", svarar lite snabbt och hurtigt "Det vet jag väl". Vem skulle tro på det när man får det svaret? Nu är det dags att gå igen, hoppas jag hinner med rätt buss denna gång så jag inte blir sen - som jag trodde jag var förra gången. För nu finns det ingen reserv timme kvar.


Kommentar:
#1: Linnéa

Haha vilken miss! Men jag har gjort samma misstag många gånger ;D



Sv: Hur gick det med Loki sen, blev han bra? :) Det är så hemskt när man har sånt på sitt samvete, även om det inte var någons fel egentligen. När Sancho blev halt förra året, kände jag att det var mitt fel. Sancho stod och betade med tyglarna runt halsen, dom gled givetvis ner och han trampade runt tyglarna på något konstigt sätt så han fastnade. Troligtvis sträckte han sig, så han blev halt :/ Det var ju mitt fel, jag slarvade med tyglarna. Men ja, jag kan ju säga att jag aldrig gör det misstaget igen :) Ush.



Det kan nog delvis vara lite ryggmuskler + en maaaassa extra-päls ;)

2011-01-21 @ 19:22:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: