Adina Nyström

2011-01-25
21:21:34

Dagens Ridning

Var superpepp på att rida ut en mysig skogstur idag, läste i boken hur Kristin behövt tjorva i traven för att hålla honom lång och låg. Provade rida ut i alla fall, men direkt när han började tjorva vände jag om och gick in på ridplanen istället. Jobbade mycket volter i trav, stora som små och bröt av med skänkelvikning och framdelsvändningar i skritt när han hängde i munnen, tröck ut bogen eller fuskade på annat sätt.
Jag var nog egentligen inte ämnad för att ha ett dressyr pass idag vilket ledde till att jag inte gav nog många eftergifter och berömde honom när han gjorde rätt. Detta ledde till att vi båda blev tjuriga. Mot slutet lugnade jag dock ner mig lite och då gick det bättre, inte perfekt - men bättre. Det är sällan hästens fel att det inte går som det ska, det är oftast hos ryttaren det felar.


Kommentarer:
#1: Linnéa

Sv: Nä, det är inte svårt för honom, han är ju van vid att smita genom flera gånger om dagen ;) Haha tur att han bara rymmer till stallplanen och inte ut någon annanstans :O



Är på dåligt humör när man rider går det sällan bra, jag har fått avbryta ett ridpass flera gånger för att jag varit så sur. Bättre att sitta av om man inte klarar av att lugna ner sig, haha ;D

Men det var ju bra att det gick bättre mot slutet för er iaf :)

Hihi, vad road han ser ut på bilden ;) "så, jag har framme öronen nu, nöjd?" haha xD

2011-01-26 @ 14:41:37
#2: Linnéa

Sv: Oj, jag uttryckte mig helt fel! Menade absolut inte att DU skulle suttit av, för som du säger så hade han nog lärt sig att det "lönar" att vara jobbig. Så jag tycker du gjorde helt rätt! :)

Om jag ska förtydliga mig lite då: Har man en dålig dag kan man nöja sig och sitta av när hästen släpper efter, så att man avslutar passet positivt :D

2011-01-26 @ 16:14:49

sv: Yes now I'm back =D

2011-01-27 @ 15:35:32

Snygg bild! Älskar verkligen ljuset i bilden, dock skulle jag nog själv försökt fotat när hästen såg lite mer nyfiken ut (:

2011-01-27 @ 21:23:48

Gud vad fin bild! Ljuset och färgerna passar perfekt i hopa! :D

2011-01-31 @ 19:39:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: