Adina Nyström

2011-01-14
09:10:00

Bloggtips För Den Intresserade

Jag läser en hel del bloggar varje dag och försöker vara så aktiv jag kan i att kommentera andras bloggar, det är trots det alla bloggar för - kommentarer, förbättrad besökarstatistik och för själens skull, såklart. De flesta bloggarna jag läser är antingen hästboggar, fotobloggar och ett par vardagsbloggar. Modebloggar är någonting som inte faller mig i smaken direkt. En bra blogg ska skriva seriösa inlägg utan smileys och allt för många förkortningar. Styckesindelning är viktigt för en lätt översikt och sedan är en fin bloggdesign + fina bilder ett stort plus, man känner sig hemma på en fin sida. Här kan ni se mina 5 favoritbloggar sorterat efter bokstavsordning;

aliciasivert.blogspot.com - En annorlunda blogg som skrivs av en mycket trevlig tjej med härlig stil! Hon tar förödande vackra bilder och har ofta massvis med kloka ord att dela med sig av. Kan ibland tycka att det är lite långa inlägg, men eftersom att jag vet att hon alltid levererar läser jag dem ändå, trots att jag är galet lat.

farbeyondthestars.blogg.se - Följ Maja och hennes kamp mot anorexin. Hon skriver om hur hennes dag är, hur hon har fuskat med maten eller tagit ett steg framåt. Jag började följa hennes blogg i somras och hon har tagit elefantkliv och ser idag ljuset ur tunneln.

jwestmans.blogg.se - Josefin Westman är en tjej jag varit på samma ridläger 2007. Hon är en glad och sprallig person som är mycket intresserad av fotografi. Hon har ofta photoshoots med bland annat Annastina, Malin och Malin - Alltid lika härliga bilder, om än lite knasiga ibland. Josefin skriver om sin vardag som inte står ut speciellt mycket från andra människors egentligen, men hennes fotografier är verkligen värda att se! En bra komponerad blogg

mot-ryttare.blogspot.com - Tove och Misha skriver en mycket läsvärd blogg som väcker tankar. De rider båda klassiskt och har ett mycket sunt tänk till hästar, när jag läser deras blogg får jag oftast massvis med tankar och reflektioner om det som de skriver om. En mycket välarbetad blogg med långa välskriva inlägg.

sheisnea.blogg.se - Linnéa Kosir skriver om sin hästiga vardag med foderhästen Sancho. Även hon tar exeptionella bilder och skriver lagomt långa inlägg. Hissar, Dissar, Dagens Ridning, fotoinlägg är bara några av ämnena som du kan läsa om här, en rent ut sagt varierande blogg!

Omröstningen Majoritettypen av blogg som du läser? är en tjänst från fnul.se där du enkelt kan skapa snabba enkäter!

 


Kommentarer:

tack vad glad jag blir :D nej när man hoppar banor och lägger upp lite bättre tempo/tryck så brukar det se bättre ut :)

2011-01-14 @ 09:51:38
#2: Linnea

Hihi :D (btw, heter fortf Kosir ;D)

2011-01-14 @ 10:47:56
#3: Maja

Gud, tack så jättemycket <3

2011-01-14 @ 20:50:25
#4: JOSEFINE

Tack så mycket Adina!! :D

2011-01-14 @ 21:11:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: