Adina Nyström

2011-02-16
14:29:00

Tvångstankar

Tvångstankar.. Vad är det egentligen? Ordet tvångstanke låter grymt hemskt och otrevligt. Vad många inte riktigt vet är att väldigt många i vår omgivning har / har haft tvångstankar. Som liten hade jag tvångstankar så som många andra små barn. Några regler jag hade var att jag inte fick gå på fogarna på golvet, att jag inte fick röra barken utan enbart gå på stenar och rötter när jag gick genom skogen till skolan. En väg som tog 5 minuter för min bror tog ungefär 27 minuter för mig. Detta för att jag fastnade kolla på en myra eller helt enkelt inte fick kliva på barken och att det tog lite tid för mig att komma förbi olika kluriga partier.

Omröstningen Har du haft tvångstankar? är en tjänst från fnul.se där du enkelt kan skapa en egen folkomröstning!

Kommentera gärna om vad för tvångstankar du haft/har :)


Kommentarer:
#1: Linnéa

När jag bodde hos mamma var jag tvungen att göra allt i en viss ordning innan jag kunde lägga mig och somna :P Tända i hallen, tända mitt rum, kolla garderoben, kolla under sängen (haha xD), tända nattbordslampan. Sen kunde jag sova, haha :D Det var ju inte direkt någon allvarlig så, men jag tyckte det var obehahgligt om jag inte gjorde det i rätt ordning.

2011-02-16 @ 15:57:34
#2: Linnéa

Sv: Alla tycker vi olika, haha :D Klonar först och lägger på oskärpa efter sen ja :)

2011-02-16 @ 17:22:06
#3: Linnéa

Sv: Oj nu förstår jag vad du menar! Kollade på bilden i mobilen, och såg att det var väldigt mycket kontrast. Antagligen är det min dataskärm som ljusar upp bilden lite :P Attans!

2011-02-16 @ 17:24:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: