Adina Nyström

2011-08-13
22:04:50

Dagens Ridning

ÄNTLIGEN FICK JAG RIDA IGEN! Efter två veckor och 5 dagar fick jag äntligen åka ut till min älskling igen. Det blev en lång borstning till att börja med innan vi skrittade ut tillsammans med Linn och Nasi. Funi var lite trött i början, men det har varit varmt idag vilket det inte varit på ett tag så han var väl lite loj.

Jag hade inga jättehöga krav, både pga att jag inte orkade ta upp kampen och även för att jag ville njuta av sällskapet och turen. Få en trevlig ritt helt enkelt. Vi red lite tempoväxlingar, galopperade ikapp uppför en backe och töltade en massa. Det var trevligt men kunskapsmässigt blev jag inte mycket klokare - men ibland kan man behöva sådana dagar.

Men en sak fick jag dock till! Om ni minns Vindurs vårtävling så blev Funi upphetsad så jag inte fick någon trav? Samma sak hände idag och jag löste problemet. Linn och jag skulle rida bredvid varandra en bit och Funi hetsade upp sig. Då gjorde jag halt och lät honom stå där tills han lugnade ner sig, Linn fortsatte rida och efter ett tag kunde jag skritta lugnt och sedan börja trava lungt och försiktigt. Han blev dessutom riktigt lätt och fin fram då jag samlade upp den energin som han hade för att komma ikapp Nasi så fort som möjligt. Det kändes toppen, nu har jag en plan utifall att han kommer stressa upp sig i uttagningarna nästa helg. Om nu det funkar på ovalbanan dvs


Kommentarer:

Sv: Haha, ja då kan det nog vara lite brutalt faktiskt. Man vill ju inte göra illa hästen, bara berätta att "det är inte så trevligt att rygga" ;)

2011-08-13 @ 22:47:23
#2: Hanna

SV: ja hon är otroligt fin när hon lägger den sidan till och har en fantastisk trav och galopp som hon tyvärr inte visade idag. Men så är det med föl. vi är glada och nöjda med att hon inte fick något vredesutbrott på oss mitt under bedömmning utan att det kom under fotograferingen senare :P en väldigt bestämd dam som är extremt fin när hon själv vill :D

2011-08-13 @ 23:15:21
#3: Anonym

sv:vet int :P måste kolla kalendern men det är ju ganska länge tills dess ;)

2011-08-17 @ 12:21:59
#4: Frida

haha, ojj allt försvann undertiden jag skrev x)

2011-08-17 @ 12:22:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: