Adina Nyström

2011-08-15
21:19:00

Dagens Ridning

Idag var det dags för dressyrarbete. Evelina följde med och fotograferade och la några kommentarer då och då. Det var lärorikt! Jag tror dessutom att jag funnit ett sätt som passar mig och Funi till uppvärmning. Värmde upp i trav och sedan galopp utan krav innan jag gick tillbaka till lösgörande i skritt. Då kändes han fin och följde med bra. Han var dock lite seg men när vi värmt upp i skritt och började trava igen kom vi igång!

Sedan töltade jag, töltade, töltade töltade och gjorde bakdelsvändningar och flyttade för skänkeln - nu började det lossna lite. När han blivit lite bättre lät jag Evelina hoppa upp och fortsätta lösgöra i tölten. Han såg riktigt behaglig ut och när hon jobbat en 10 minuter fick jag hoppa upp igen. Han kändes mycket mjuk och fin så jag fortsatte jobba vidare och när vi slutade kändes han riktigt fin, släppte ordentligt flera gånger och ja, det var jättekul!

Sedan skrittade vi av ute och Evelina tog några fina porträtt i solen, åh, nu har jag äntligen bilder att visa! :)


Kommentarer:
#1: Linnéa

Woho, bilder :D Fina ni är!

2011-08-16 @ 01:28:08

Svar: hihi tack addis paddis :D eheh

2011-08-16 @ 12:25:19
#3: anna

härligt att du hittat ett uppvärmningssätt som funkar bra för er! :)

2011-08-16 @ 13:55:50
#4: Frida

Sjukt fina DU, HAN , NI har blivit :) <3

2011-08-16 @ 14:35:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: