Adina Nyström

2011-08-14
21:36:46

Dagens Ridning

Idag blev det en långdag i stallet. Började med att ge Funi en låååång borst innan jag sadlade och vi gav oss ut på uteritt. Red runt Orrtjänssvängen, efter skogsstigarna galopperade jag utan krav, bara få igång kroppen. Sedan började jag jobba lite i skritt efter den asfalterade vägen. Han släppte riktigt bra efter galoppen och det blev en helt annan häst inför nästa galoppsväng när vi kom in på skogsstigarna igen.

På vägen hem jobbade jag lite tempoväxlingar och övergångar, han skötte sig galant! Riktigt nöjd blev jag över dagens pass. Sedan tog vi en promenad för att möta Evelina vid e4:an - Funi gillar inte att promenera, men det är bra för hans ryggmuskler!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: