Adina Nyström

2011-04-24
15:43:48

Dagens Ridning

Idag hämtade jag in Funi och borstade igenom ordentligt. Att inte all päls bara kan försvinna! Varje gång borstar man bort världens hög och det slutar inte heller. Menmen, det blir fint när det väl är klart! Han var torr och fin så jag kunde borsta bort en hel del damm också, skulle nog behöva duscha honom egentligen men det får bli lite senare när inte hagen är lika skitig.

Efter ungefär 50 minuters borstning och sadel och träns var på gick vi ut på banan precis som planerat. Började med att skritta ett par varv innan jag hoppade av och flyttade från marken på volt. Jag har aldrig riktigt fått till det tidigare men idag upptäckte jag vad jag gjort fel tidigare - det gäller att ställa sig snett framför för att lättare kunna hålla koll på fram och bak samtidigt, jag har tidigare stått lite för långt bak och Funi har på så sätt hamnat i "ledarposition". Efter att jag flyttade från marken hoppade jag upp och gjorde samma sak från ryggen. När han skötte sig skritt började jag trava på volt, bröt av och flyttade i skritt och igång i trav igen sen. Travade på volt i båda varven när han var lite varm i kläderna började jag kräva lite tölt.

Red på volt och flyttade ut rumpan för att få under bakbenen. Formen kom och han hade en bra aktion. Började ställa inåt och utåt på volten för att få honom att lyssna bättre på min ytterskänkel. Det var jobbigt men han jobbade på riktigt bra. Red serpentiner med olika ställningar och när han skötte sig riktigt bra bad jag om trav och travade i olika tempon. Fick till helt okej aktion men inte den där supertraven som han har. Och då hade jag redan ridit i 50 minuter och någon ork eller tid fanns inte för att rida ut. Han skötte sig så bra att jag inte ville avsluta, men man kände allt i ben och kropp att vi båda hade jobbat bra. Det kändes jättebra!


Kommentarer:

SV; Tack! Näej jag hörde(/läste) om en tjej som hade ridit med den i över ett år så hästen musklade runt själva gjorden :(

2011-04-24 @ 16:30:05
#2: Emilia

sv. Tack så mycket! :D

2011-04-24 @ 17:15:22
#3: Anna Ek

sv: hahah, ja fort och bra gick det kan man säga... xD

2011-04-24 @ 17:41:48

Fin blogg :D

2011-04-24 @ 20:02:47
#5: Natalia

Tack så mkt. Du har också en fin liten pojke :D

2011-04-25 @ 00:21:29
#6: Linnéa

Vet hur det är med fällningen, förjävligt ;) Men det är skönt när allt är borta!

Ååh vad söt lille Funi är när han har örona framåt för en gångs skull hihi ;)

2011-04-29 @ 20:48:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: