Adina Nyström

2011-04-18
19:56:07

Dagens Ridning

Idag följde Anna med till träsket, precis som jag nämnde igår. Då jag äntligen hade med en medhjälpare tog vi fram några bommar. Värmde upp lite i skritt och skrittade över bommarna, det märktes att bommar inte är någonting som tillhör vardagen för oss. Visserligen blåste det storm, Funi var på högspänn och sprätte iväg i galopp så fort som Feykir frustade i hagen eller annat ljud ljöd.

Men efter ett tag lugnade han sig, osäkerheten över bommarna avtog allt eftersom innan jag sedan började jobba lite tölt. Töltade i kringelkrokar runt hela banan, försökte använda vikten så mycket som möjligt och sedan när han var mjuk och fin i mun och kropp gick jag ut på fyrkanten och ökade tempot lite för att sedan gå in i kringelkrokar igen. Sedan blev det dags för galopp. Vi sparade en bom som jag fattade galopp över för att både få honom att vänta på min signal och för att få honom att ta i lite. Det blev ofta fel galopp över bommen men jag antar att det var mycket mitt fel också, för jag bröt av till trav och sedan fattade han rätt galopp direkt. Det blev fel tre gånger men på den fjärde tog han rätt direkt och då bytte jag varv.

Han trampade under sig bra och jobbade på riktigt duktigt. När vi jobbade i vänster galopp fick jag inte samma tryck och takt, men jag antar att energin började tryta och jag bröt av när han väl började arbeta bättre igen. Töltade lite i hopp om att han skulle vilja trava när jag bad om det men den kom inte. Anna fick hoppa upp för att prova tölta lite och sedan fick hon försöka jobba fram traven som kom efter många om och men. Det är svårt att hoppa upp på nya hästar.


Min söta pojke | Foto: Anna


Kommentarer:

tack :D haha, ja den går inte att få bort verkar det som, men hellre att de har lite att ta i :) är så jobbigt med hästar som inte vill gå upp i vikt!

2011-04-18 @ 21:53:03
#2: daniella

har ni tänkt tävla nåt nu i maj/juni? :)

2011-04-18 @ 21:54:12
#3: Linnéa

Jisses vad söt han är! :D

2011-04-18 @ 22:30:10
#4: Elin

sv; haha ja ;) vi jobbar på att få bort den lilla magen! :D Han är väldigt lätt född så det är svårt att hålla vikten ner ibland när det inte gick att rida så mycket.



måste säga att funi är jättessöt!

2011-04-18 @ 23:50:21
#5: daniella

Det är bara bra! Tänkte också tävla på Midurs tävling i maj men det var så mycket annat då så det blev inte, men den blev ju ändå inställd så då hade det iallafall inte gått. Nu siktar vi in oss på Bifrosttävling 4-5juni och sen kanske Midur till hösten :)

2011-04-19 @ 10:52:30
#6: Alma

sv; jaa;s jag får påsklov på onsdag :D

2011-04-19 @ 11:17:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: