Adina Nyström

2010-09-14
15:07:37

Rulla Fram

Igår var ännu en av dessa stressdagar, hade träning direkt efter skolan och sedan bar det iväg till stallet. Red ut och jobbade på att han skulle vara mer aktiv med att flytta undan för skänkeln och även vänta på signal när vi ska trava, halt, galopp eller tölt. Funi blir nämligen lite stressad efter en galopp, då vill han bara galoppera ännu mer vilket leder till att få en lugn trav efter galoppen är lite kämpigt, jag vill inte säga omöjligt då det inte är omöjligt, det tar bara lite tid att lugna ner sig. T ex i givna galoppbackar kan han fatta galopp helt själv, jag hade tänkt galoppera där, men eftersom han fattade galopp själv så gör jag halt låter honom invänta min signal till trav och när han är lugn fattar vi galopp.
Det regnade även natten till måndag vilket ledde till att det låg en del vattenpölar på vägen också, jag tog tillfället i akt och det krävdes endast övertalning på en vattenpöl, vilket är ett STORT framsteg! Sen både travade och töltade han genom vattenpölar. Nästa sommar ska vi ge oss på att bada, någonting som inte alls är roligt enligt Funi. Men det ska gå.


Kommentarer:
#1: Maja

Bra att det verkar gå framåt för er, men jobbigt att det är så stressigt att hinna. Jag slutar ju sent varje dag så min fritid är väldigt begränsad.

Puss<3

2010-09-14 @ 17:48:06
#2: Linnéa

Sv; Det har du absolut rätt i, man visar ju oftare upp fina bilder när man rider utan hjälm än halvdana ifrån vardagen när man har hjälm :P

Men sen finns det ju dom som lägger ut bilder dag ut och dag in när dom rider utan hjälm, dom skiter i hjälmen varje dag :/

2010-09-14 @ 19:35:11
#3: Mina

Sv: Tusen tack, det värmer verkligen otroligt mycket! Låter toppen, och ja, de är verkligen det underbaraste som finns!



Helt otroligt fin blogg, gud vad duktig du är! :)

2010-09-14 @ 19:41:10

Svar: vi kommer att hålla igång rätt & fel så länge folk skickar in bilder.



ha det bäst

proffsen - vi som slår hål på myterna!

2010-09-14 @ 21:07:36
#5: Emma H.

Sv: hehe tack så mycket! Hon är ett riktiogt chamrtroll så ;O

2010-09-15 @ 09:41:24
#6: Lollo

Hur fin som helst!!

2010-09-15 @ 16:31:01

sv: Det var supergott, annars hade vi nog inte vunnit :P



Funi var världens sötaste, är det en islandshäst?

2010-09-15 @ 20:55:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: