Adina Nyström

2010-09-06
23:45:42

Dagens dag

Imorse åt jag och 10 personer från min klass lunch på MAX då vi började 12:15 och bestämde oss för att äta tillsammans före. Det var trevlans och jag åt ett supreme mål med en dip till. Kan faktiskt säga att jag egentligen inte var så sugen på ett mål på morgonen men det var ändå trevligt att träffa alla efter helgens uppehåll. På skolan hade vi historia och matte innan vi slutade för dagen. Normalt brukar vi ha NK senare på eftermiddagen och Frilufts på morgonen, men idag hade vi inte det då våra lärare är i Kebne med 3:orna och vi har instuderingstid för allting som vi missade förra veckan. Det betyder att vi har instuderingstid på onsdagmorgon också då vi inte har någon frilufts lektion då heller.

När skolan var slut for jag hem och lagade mat, slängde i mig maten och sedan bar det iväg på träning. Det var härligt att springa av sig benen kan jag då säga, även nu om man kände sig som en vilsen höna på basketplanen och tappade många bollar så var det ändå trevligt att studsa en boll, det var ett tag sedan. När träningen var över cyklade jag hem och duschade innan det bar iväg till stallet. Jag red ut med Funi och vi övade att stanna med hjälp av vikten, han skötte sig bra men jag pratade med Sylvia och fick reda på att jag gjorde lite fel åså. Men det blir bara att ända på det nästa gång. Jag tränade på att stanna med långa tyglar, och då lyssnar han jättebra för att han inte behöver använda bakbenen för att stanna som han behöver när man har korta tyglar, men det är bara att korta tyglar och aktivera de små där bak till nästa gång.

Funi kliar Ymir

Nu ska jag sova, skönt efter en fullsmäckad dag.


Kommentarer:
#1: Maja

Låter verkligen som att du har haft det fullt upp hela dagen, men också som att du har haft det riktigt roligt! Skönt att du trivs på skolan och att allt går bra för dig, och hoppas att det går framåt med Funi! :)

SV: Tack gumman, känns skönt att även någon som inte lider av detta läser, jag hoppas verkligen att du kan få användning av det. För det är vanligare än man tror. Det blev ett litet bakslag på lunchen idag, men nu är jag tillbaka starkare än någonsin. Jag slutar ALDRIG att simma!



Tack för allt stöd!

Puss<3

2010-09-07 @ 19:58:43
#2: Maja

SV:

Gud, dina kommentarer gör mig verkligen tårögd. Det är anorexin som skriker inom mig för enligt henne är rörelse=träning=gå ner i vikt. Jag vet ju såklart att det kommer ta tid ändå, men speciellt nu då ämnesomsättningen plötsligt stannat upp skriker hon ju ännu mer, men det blir till att käka plommon och hoppas på det bästa.

Tack så jävla mycket för allt stöd du gett mig, jag uppskattar det verkligen, det ska du veta!

Puss<3

2010-09-10 @ 21:53:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: