Adina Nyström

2010-10-10
17:10:30

Tjorvig hest
Idag följde Anna med till Funi. Det blåste kalla vindar och passet började med att en höpåse blåste förbi och Funi blev skrämd. Miljöträning fick vi påbörja dagens pass med. Vi fortsatte med framdelsvändningar som uppvärmning som tidigare dagar, men han gav sig aldrig som han gjort tidigare utan blev bara mer tjorvig allt eftersom tiden gick, han stack, stegrade och bet fast i bettet. Detta ledde till en lång kamp vars vi enbart jobbade framdelsvändningar för att han skulle släppa, vilket kanske inte var rätt egentligen. Men jag kunde inte ge upp när han stack så fort som jag ställde krav på honom. Till slut gav han upp och då fick han trava och tölta några varv på volt och sedan skrittade vi av. Långt ifrån helt nöjd efter dagens pass, men det kan inte alltid gå bra, han har skött sig de senaste gångerna som jag ridit och någon gång måste man få ett bakslag.. Imorgon ska jag rida igen, då ska vi nog jobba på lite andra saker då de tre senaste gångerna varit allt för enformiga och ensidiga. Får väl se vad det blir.

Snälla Anna följde med och tipsade och fotograferade idag, inte mest optimala dagen


Kommentarer:
#1: Maja

Usch, jobbigt då det inte alltid går bra. Men super att du aldrig gav dig utan fortsatte att kämpa på. Hoppas att det går bättre imorgon!

Puss<3

2010-10-10 @ 18:36:27
#2: Alicia

Imorgon är revengens dag! Ska också upp på hästryggen och ta betalt för gammal ost då. Det blåste horisontellt sist så min Ärke-Mara blev helt kalasknäpp. Växlade mellan att vägra ta ett steg till att explosionsgaloppera, så det kan väl i alla fall inte gå mycket sämre.

Fina ser ni ut i alla fall!

2010-10-10 @ 20:54:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: