Adina Nyström

2010-11-08
23:06:25

Hästdag
Dagen har bestått av 2 långturer till häst. Ellinor & jag hade bestämt oss för en heldag i stallet och vi tog med varm choklad, bullar & kakor. Dagen började då hos Funi som haft en tung helg, därför red jag själv ut en riktig kortis för att mjuka upp och få bort lite mjölksyra, mycket trav och skritt.

När jag och Funi kom tillbaka gjorde jag iordning Eydir och Elli Gabriel. Det blev den vanliga "turridningsstigen till galoppbacken", bra tempo dit, mer skritt hem. Vid galoppbacken hade Eydir eld i rumpan och det gick verkligen fort! Öronen fram, mjuk i munnen och ett härligt väder (dock mycket kallt!), bättre kan det inte bli.

Nästa ridtur var senare mot kvällskvisten. Det var redan mörkt när jag och Elli kom till hennes medryttarhäst Gubben. Vi tog in hästarna och sedan bar det ut på en andra tur. Det är skillnad att rida stor häst motför mina små filurer. Men roligt, vi travade mycket och var ute ungefär 1 timme och 30 minuter (för andra gången denna dag). Nu känner jag hur ont jag har i min rumpa, inte kul att skumpa runt i obalans i en sadel vilket jag gjorde stora delar av kvällen, men nästa gång kanske det sitter lite bättre.
Nu ska jag avrunda kvällen, imorgon ska jag sätta ut stolar mellan 18-22 inför Idol som kommer till Luleå i helgen, det ena är mycket trevligt, det andra mindre. Men sådant är livet!

Kommentarer:
#1: Matilda

Gud vad fin bild =)

2010-11-11 @ 12:45:44
#2: Elin

Gud så gullig häst :)

2010-11-14 @ 09:24:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: