Adina Nyström

2010-11-29
16:39:20

Gör en människa glad

Hur klarar blinda människor av att orientera sig egentligen? Idag såg jag en man med glasögon, käpp som försökte orientera sig. Jag hörde på radion om blinda människor när vi åkte från stallet i fredags och funderade en del på det. Därför gick jag fram och frågade om han behövde hjälp och han tog gladerligen emot min hjälp. Det visade sig att han var på fel sida om vägen, annars var han helt rätt ute. Blinda människor är helt otroliga! Tänk att gå runt i stan helt själv och inte se någonting, fullt med trafik och trottoarkanter. Jag tror han blev glad över min hjälp, trots att jag bara ledde honom över ett övergångsställ då han sedan hittade rätt på egen hand.
Men om ni kan hjälpa någon, gör det. Du kommer må mycket bättre själv sedan också. Jag svävar på moln :)


Kommentar:
#1: Linnéa

Är också helt förundrad över hur dom klarar sig, jag är tveksam på om jag skulle kunna gå från mitt rum till ytterdörren utan att ramla och dö haha!

2010-11-29 @ 22:09:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: