Adina Nyström

2010-11-29
21:26:20

Dagens Ridning

Red på plan idag. Började med att böja halsen i skritt först för att sedan gå över i att flytta i skänkelvikning på volt med lätt innerhand. Man ska endast bromsa upp hästen med yttertygeln, inner är endast till för att vibrera loss spänningar i munnen, vilket jag har lärt mig fel förut och haft på tok för mycket tryck i inner men ska försöka ändra på detta. Gick bra och började sedan böja på olika voltspår i tölt med inslag av skänkelvikning i skritt på volten. Funi jobbade på bra och när det kändes som om han började släppa lite travade jag på fyrkantspåret med två stora volter på kortsidan. Sedan fattade jag galopp och gjorde samma sak i galopp. Funi fattade ofta fel galopp från början men skärpte sig sedan. Gjorde halt och busade sedan igång honom till galopp igen. Han blev mycket uppmärksam och började jobba på riktigt bra på volterna mot slutet, fattade även rätt galopp varje gång vilket var jättebra!
Nöjd med avslutet trots att han inte riktigt ville släppa i början.


Kommentarer:
#1: Linnéa

Sv: Oj, så lite snö? :O Här har vi rätt mycket nu, i alla fall 20-30cm, och det tycker jag räcker ;)

Snöhinder har vi redan hoppat, eller Sancho rättare sagt, han tog ett superskutt över en snöhög idag när vi skulle gå hem från gärdet xD Snacka om att jag blev förvånad? Haha!

2010-11-29 @ 22:16:53
#2: alma

sv; Jooo :D Men nakenkatter är ju helt söta:o fast ingen annan tkr det... hahaha ;)

2010-11-29 @ 22:21:23
#3: Maja

Huvudsaken är ju att det slutar bra, det verkar som att det går lite lättare med honom nu. Har jag rätt?

Puss<3

2010-11-30 @ 16:53:49
#4: Sofia

gud vilken gullig häst :)

2010-12-01 @ 08:43:31
#5: Sara

Gud vilken söt häst :P

2010-12-04 @ 20:47:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: