Adina Nyström

2010-07-15
18:54:34

Fel i Kommunikationsväg

Igår när jag och en blivande klasskompis till hösten och pratade katter och på något sätt kom vi in på hästar också, hon är tydligen en hemlig beundrare av islandshästar som är precis de som jag rider. Och då kommer hon med den briljanta frågan "Har du ridit ut i skogen någon gång?" Självklart så kunde jag inte hålla mig för skratt och gav henne jämförelserna som "Har du gått med din hund i skogen?" och vi båda två brast ut i skratt. Självklart så menade hon inte frågan så, det blev bara lite fel. Men jag vill ändå veta, ni som rider på ridskola, har egen häst, som ridit någon gång i livet eller ni som aldrig rider, vars vistas ni helst med en häst? I skogen, stallet, dressyrtävling, hopptävling, på banan bara tränandes eller vill du absolut inte träffa en häst?

Själv så är jag ingen tävlingsmänniska, jag jobbar gärna dressyr på banan för att få hästen så mjuk och behaglig som möjligt, och har absolut ingenting emot att rida ut i skogen och bara ta det lugnt! Hoppa är dock inte mitt område.


Kommentarer:
#1: linnea

sv: klart du kan finna glädjen i att hoppa? vf inte lixom? :O

2010-07-15 @ 19:08:04
#2: evelina

allt är hyffsat kul! sen finns det både bättre och sämre saker med vissa rid ställen.

2010-07-15 @ 19:40:11
#3: Emma H.

Nu var det länge sen jag red men jag föredrar nog skogen eller ett lugnt dressyrpass i paddoken där jag kan ensam få arbeta med hästen och helst ensam så jag kan koncentrera mig :)



I skogen är det roligt att rida ut ensam men jag rider helst med två då det kan ske olyckor även om hästen är säker.

2010-07-15 @ 21:18:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: