Adina Nyström

2010-12-03
22:44:11

Dagens Ridning
Fortsatte på tidigare turer med att få honom mer aktiv och vilja ta i med mjukgörande inslag i form av skänkelvikning, öppna, sluta osv. Började med skänkelvikning, öppna, sluta och flytta med hjäp av vikten i skritt och få honom att slappna av i mun, hals & kropp. När han gjorde det började jag med samma sak i tölt. Han var jobbigare här och hade nog egentligen behövs böjas igenom på volt för att bli riktigt fin men nu red vi ut så den möjligheten fanns tyvärr inte, inte om vi skulle tölta för då räcker inte vägen till.
Galopperade lite i full fart, halt och galopp igen på kommando. Han var pigg och allert idag igen, kul! Lite små bockningar i galoppfattningen vilket är lite ovanligt för att vara min lille Funi, men roligt att han busar på sålänge det inte går överstyr. Efter busgaloppen var han väldigt taggad och ville inte alls trava, bara tölt fanns i hans hjärna. Jobbade på det utan resultat. När jag släppte tyglarna helt kom dock traven, lite försent dock för då var vi hemma på stallplanen igen. Om tiden funnits hade jag böjt igenom honom på banan också och jobbat lite mer med traven men pappa skulle hämta mig 30 minuter senare, och det är vad Funi behöver för att hinna äta.


Bild från i våras. Precis innan vi fick reda på att han hade en infektion, därav ingen energi i ögonen.


Kommentar:
#1: Misha

Otroligt söt :D

2010-12-16 @ 20:32:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: