Adina Nyström

2010-12-05
14:56:00

Dagens Ridning

Idag följde Anna W med till Funi och fotograferade så snart får jag massor av bilder som jag kan dela med mig av!
Red på planen och jobbade med att mjukgöra honom vilket varit temat den senaste tiden. Precis som tidigare gånger jobbade jag volter i trav för att få honom att släppa i hals och sänka sig. När han inte lyssnade och bet tag blev det skänkelvikning på volten tills han släppte. Det börjar ta stopp lite nu och det känns att det är 3 veckor sedan senaste lektionen för Sylvia. Red sedan lite galopp på volt & fyrkantsspåret. Han ville inte släppa lika bra som senast men lite i alla fall. Slutade med serpentiner i trav och tölt innan vi gick ut på vägen. Anna fotograferade lite när vi töltade på vägen och även när vi galopperade lite! Sedan fick hon prova rida på planen och prova alla gångarterna.
Det är lärorikt att se någon annan rida hästen man rider, man ser hur han betér sig och även kan man koppla bilder till hur det känns, det är bra! Bilder kommer så fort jag får dem av Anna.

EDIT: Då jag inte fått några bilder av Anna ännu så snodde jag en bild från hennes blogg! Kommer fler underbara när Anna väl fått allting iordning, det blev något knas när hon skulle skicka bilderna. På bilden ser ni mysgaloppen uppför den snötäckta backen med frostiga träd i bakgrunden, jag längtar tills på fredag!


Kommentarer:
#1: Linnéa

Kul med bilder (y):D

2010-12-05 @ 19:39:28

ja verkligen :D skönt att ni också är på gång :) efter ett tags kämpande så känner man att allt helt plötsligt släpper, skitgött :)

2010-12-08 @ 10:32:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: