Adina Nyström

2010-08-28
13:19:02

Suspicious Minds

På grund av gymnasiet, matcher och inhandling av böcker har jag endast hunnit vara hos Funi en gång i veckan och det var igår. I torsdags fick han åka hem från grönbetet men han agerade gräsklippare hos Sylvia när jag kom till stallet i fredags. Olov tyckte det var väldigt annorlunda att ha 14 hästar springandes på gården som skiter och "klipper gräset". Kort och fint var gräset i alla fall.

Då Funi är rädd för vatten och absolut inte gillar att duscha valde jag att ta in honom i vattenspiltan och borsta honom där. Han var lite fundersam över varför han var tvungen att stå där men det gick bra. Jag tog det lugnt och han höll sig lugn med. Vi red ut och han var väldigt pigg och ville inte stanna, därför tränade vi mycket halt i skritt, trav och tölt och det blev bättre, men inte bra. Väl tillbaka i stallet igen fick han gå in i vattenspiltan vars jag tog av träns och sadel så fick han äta sin mat där också. Det var även det konstigt tyckte han men det gick bra.

Det lär nog inte bli mer ridning för mig under nästa vecka då jag har fullt upp fram tills det att vi åker till Abisko med packning, skola och inventering med basketlaget. Det känns väldigt konstigt att bara rida honom 1 gång i veckan då jag de senase 6 veckorna varit hos honom ungefär 3 gånger i veckan. Även om jag inte ridit varje gång.


Kommentarer:
#1: anna

sv: jo, precis ;)

2010-08-29 @ 11:37:00
#2: Emelie

Ja jag löste det till slut. Jag hade glömt en liten men ack så viktig detalj. Men tack så mkt för att du hörde av dig!! :)

2010-08-29 @ 17:49:26
#3: anna

sv1: taack! :D

sv2: egentligen så var det inte för att jag ville satsa helt på elmus, för jag tkr det är bra att ha olika hästar att rida, var bara det att jag inte tyckte att vi funkade ihop :)

2010-08-30 @ 20:37:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: