Adina Nyström

2011-03-13
22:42:29

Svar På Tal

Jag ogillar själv när folk bara skriver svar på tal hela tiden, men detta svaret tycker jag är viktigt att ge svar på i ett inlägg. Det kan varit fler som missförstod som personen som skrev denna texten ang min sammanfattning från Atlikursen.


Menar du att irriterande ''pickar'' på Funi, ska göra så att han sänker sitt huvud? Om han arbetar med benen, kommer han sänka huvudet automatiskt. Att hästen får i sin rätta arbetsform är inte att sänka på huvudet.

SVAR: Jag kan ha uttryckt mig konstigt där. Jag vet att när han jobbar ordentligt med bakbenen kommer han sänka sig. Vad jag menar med att pickarna är vid t ex skänkelvikning ska jag vibrera med inner skänkeln och sedan belöna genom att inte vibrera när jag får en reaktion som är att han flyttar ordentligt med bakbenen och sedan vibrera med innerskänkeln igen som en påminnelse om/när han slutar arbeta med bakbenen. När han korsar bakben och framben ordentligt sänker han sig automatiskt precis som du skriver. 
Jag personligen blir ofta för stel i min position när jag flyttar för skänkeln och håller skänkeln mot hans sida och har för mycket tryck i innertygeln och det är detta som jag måste ändra på. Jobba med små tekniska rörelser och inte med styrka som det lätt kan bli när inte kunskapen räcker till.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: