Adina Nyström

2011-07-12
16:38:00

Träningsvärk?

Funi har som sagt varit lite öm på ryggen i veckan när jag klämt på musklerna efter ryggraden. Det går lite till och från hur mycket han ömmar, vissa dagar mer, vissa dagar mindre och vissa dagar ömmar han inte alls. Han ömmar aldrig efter att vi värmt upp. Han ömmar aldrig efter ett ridpass då jag ridit hela tiden heller. Det gör att jag vill tro att han har en rejäl träningsvärk i ryggmusklerna.

Nu senaste tre veckorna har jag ridit 5-6 dagar i veckan istället för 3-5 dagar som han varit van vid under vinterhalvåret. Jag har ställt mer krav på att han ska jobba med ryggmusklerna och få mer driv i bakkärran än tidigare. Det är inte konstigt om han helt plötsligt får träningsvärk! Pga att han bara är öm före ett ridpass får det mig att associera till träningsvärk. Jag kan jämföra när jag personligen har jättemycket träningsvärk. 1. Det ont om man klämmer på musklerna före ett pass, men sen under och direkt efter passet känns det toppenbra. 2. Dagen efter är det antingen värre eller bättre beroende på hur hårt man tränade. Funi är dessutom inte en unghäst längre och behöver därför lite längre kureringstid för att bli kvitt träningsvärken och det kan mycket väl vara därför han fortfarande har ont.

Men tanken slår mig ändå att det kan vara någonting annat, vi får hålla koll ett par dagar till så ser vi väl om det blir bättre eller sämre. Vi får hålla tummarna


Foto: Anna


Kommentarer:
#1: JOSEFINE

Sv: Det stämmer bra! ;)

2011-07-12 @ 22:45:51

sv: Tack så mkt!<3

Jag har läst ditt inlägg och vi får se om turen faller på dig när jag lottar de som ska gästblogga. Blir det inte du så sparar jag det du skrivit och så kommer det dyka upp någon annan gång när jag har bloggtorka, Tack igen !:D



Kramar

2011-07-12 @ 23:37:02
#3: Anonym

Hej!

Vill du få hundratals extra läsare? Tävla i så fall om att bil utsedd till Dagens Blogg på www.blogoftoday.blogg.se



Ha en bra dag!

2011-07-13 @ 01:55:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: