Adina Nyström

2011-07-17
15:42:02

Dagens Ridning

Jag hade först tänk rida på banan idag och lösgöra honom ordentligt. Men jag råkade försova mig lite så det han bli för varmt innan jag var i stallet. Därför tog jag ut honom på en tur i skogen istället. Men bara för att man rider i skogen betyder det inte att det måste vara kravlöst. Jag skrittade först igång på långa tyglar som alltid. Sedan fattade jag galopp när vi kom in i skogen och vi galopperade på i ett lagomt tempo. Efter ett tag kommer man ut på en asfalterad väg och då tog jag tillfället i akt och jobbade igenom honom ordentligt i vänster varv efter vägen innan skogsstigen kom igen. Då fattade jag galopp igen och när den stigen kom ut på vägen igen tog jag höger sida. Sedan töltade vi lite innan vi skrittade hem.

Galoppen fick Funi att slappna av och ha lite kul emellanåt. Dessutom är det ett jättebra sätt att värma upp hela kroppen. Han lossnade helt i skritten men tölten var det fortfarande lite styvt & stelt. Dock orkade jag inte ta den striden helt ut. Avslutade istället då han gick så bra i skritten.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: