Adina Nyström

2011-08-31
15:43:00

Till minne av Loki

Fick precis reda på att Loki fick åka till de evigt gröna ängarna igår eftermiddag. Han hade tydligen blivit så pass halt att han man knappt fick kratsa hovarna för att det gjorde för ont. Det var det bästa man kunde göra men självklart känns det lite ont i hjärtat när man hörde om det. Jag ser fortfarande lite på det som mitt fel eftersom han gick omkull första gången med mig då han skadade sig ordentligt. Om än att det hade kunnat hända vem som helst.. Loki var en mycket speciell häst med mycket personlighet & trevliga gångarter. Precis som en häst ska vara! Synd att han hade problem med bakbenen, vilket var upphovet till att han var så snubblig och till att vi gick omkull. Annars hade han haft många år till i denna värld!

Här är i alla fall alla bilder jag tagit på Lokan, vilket visserligen inte är speciellt många. Men tack för tiden lillkillen! ♥ Du var speciell!


Kommentarer:
#1: Anna

Vad tråkigt att höra. Självklart är det inte ditt fel, det får du aldrig lasta dig för. Dock har ungefär samma sak hänt mig. På ridlägret skulle vi ha galopprace och jag fick låna en privathäst som aldrig lånas ut annars och i starten var hon så taggad att hon trampade sig själv på senan och är nu blockhalt... Det skulle ta upp till 2 månader för att få en frisk men jag har hört att det kan ta ett halvår, så jag har också väldigt dåligt samvete! Tycker så synd om hästen och hennes ägare... Dock lever ju hästen fortfarande och kommer att bli frisk (men man vet ju aldrig...)

Hoppas du har det bra på vandringen i alla fall :)

2011-08-31 @ 18:13:01
#2: ellen ♥

åh gud, jag vill ha din polle :o

kram!

2011-08-31 @ 20:33:16
#3: Alma

Det är självklart att det INTE är ditt fel! Innan du gick omkull med honom hade han tidigare haft flera skador.



Tycker dock att G skulle tagit ut veterinär lite tidigare och oftare...



Nu får han iallafall springa på gröna ängar utan smärta!♥

2011-09-01 @ 13:59:54
#4: Sofie

gillar verkligen den sista bilden!

2011-09-02 @ 22:39:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: