Adina Nyström

2011-01-08
20:48:00

Tänkvärt
För varje dag som går, kommer vi än närmare jullovets slut - en dyster tanke kanske? Jag håller med. Men nu kan jag ge er en tanke som en kille i min förra klass föreläste för hela klassen, ungefär 94 % tyckte att det han sa bara var ploj. Jag var nog de sista procenten som var över. På en måndag känns alltid obeskrivligt tungt, det kan ni väl hålla med om? På måndag ska du alltså tänka såhär:

Imorgon är det tisdag,
Dagen efter det är det onsdag - då har redan halva veckan gått,
Dagen efter det är det torsdag och då är det endast 1 dag kvar.
Efter fredagen är det helg igen!

Så brukar jag tänka, veckorna blir mycket roligare då. Tänk nu såhär: Desto fortare skolan börjar, desto snabbare blir det sportlov - massor med tid för ridning, slalomåkning och slapptid! Ta väl hand om sista dagen på jullovet nu imorgon!


Kommentarer:
#1: anna

brukar också tänka så, allt går mke fortare! några veckor innan pappa skulle få semester sa han 'om en vecka är det bara 3 veckor kvar till semestern', hahaha :D

2011-01-08 @ 21:17:47
#2: Anonym

gör du bloggdesigner?



vi skulle jätte jätte gärna vela ha en..Skulle vara super snällt :D!!

2011-01-08 @ 22:05:04
#3: Linnéa

Jag får nog börja tänka sådär, det var verkligen kloka ord!



Bilden är helt amazing! :D

2011-01-08 @ 22:08:04
#4: emelie

jo det är juliaG :P



jag är hennes tremänning..i sommras så var jag och julias familj hos er och åt i er stuga asså.. x då var jag med :P haha om du minns det.. :P

2011-01-08 @ 23:51:07
#5: Anonym

haha! jaa :D .. vilken söt katt du hade i din stuga.. :P x)

2011-01-09 @ 00:01:00
#6: Mikaela

Jag ska börja tänka så, så får vi se om det fungerar! :D Men nog känns det ändå tungt att jullovet redan är slut. xD

2011-01-09 @ 12:26:00
#7: Olov

Haha, kul. Exakt sö tänker jag också under de veckor som är sega. Det roliga är, att det är endast de veckor dom man vet har ett roligt slut dom blir sega. Det är alltid ett nollsummespel verkar det som. Skönt med vinterbilder. Jag vet, jag är skadad som sitter på en strand med 28+ och sol och tänker så...

2011-01-13 @ 07:28:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: