Adina Nyström

2011-08-18
19:19:17

Dagens Ridning

Då jag tyckte han var lite stel igår blev det ett lösgörande pass idag som kompensation. Vi trotsade regnet helt enkelt. Började med att skritta igång, flyttade honom för att få honom lös och fin, sedan kortade jag tyglarna ytterligare och flyttade vidare. Precis när jag kortade dem började han stegra sig lite lätt. Två stegringar sen var det färdigt och han gjorde inte ett enda försök till det på resten av passet.

När han släppt bättre med korta tyglar började jag tölta och försökte hitta bekvämlighetstempot där han sänker sig men inte går för fort eller för långsamt. Flyttade mycket för skänkeln för att få honom mjuk och följsam och snart gick han runt som en klocka som hackar lite.. Nästan bra alltså! Några stunder släppte han riktigt fint i alla fall så jag blev nöjd och tog ut honom på ovalen. Red ett förkortat fyrgångsprogram innan jag skrittade av.

Precis när vi kommer in i stallet öppnar sig himlen, så vi stannade där inne ett tag, han fick ha på sig ett fleecetäcke så han torkade innan jag sedan drog på regntäcket igen och ut i sjön som kallas hage.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: