Adina Nyström

2011-05-30
11:20:56

Dagens Ridning

Eftersom Kristin åker bort imorgon, och jag på onsdag så tänkte jag att det kan vara bra för Funi att få röra på sig lite för att få bort lite träningsvärk efter helgens tävlingar. Sagt och gjort. Jag rullade ut mopeden från förrådet vid 8.17 och sedan gasade vi ut till träsket. 9.04 stod jag innanför stallets dörrar med Funi och borstade lite snabbt. Jag tänkte att han ändå kommer vara helskitig när vi kommer hem så det är ingen idé att borsta i 40 minuter som jag annars brukar göra. Det fick bli en snabborst och sedan på med sadel och träns.

Ute var vi redan 20 minuter efter ankomst och det blev en kortis bakom bommen, red i alla gångarter men utan krav på form eller liknande. Lät honom sträcka på sig i både trav, skritt och galopp. På hemvägen provade jag tölten och den kändes klockren (dock kan jag tro att den säkert var lite travtaktig då han nästan alltid är det) så jag töltade nästan hela vägen hem. Gjorde övergångar till trav emellanåt för att sedan försöka hitta den där härliga tölten igen. Avslutade med skritt på långa tyglar sista minutrarna.

Det blev verkligen en kortis idag, på mopeden satt jag åter igen 10.12, alltså hade jag gjort klart allting i stallet på 1 timma och 8 minuter, dock glömde jag att rengöra betforhinken som jag användt i helgen. Får göra det sen.. skrubba skrubba


Kommentarer:
#1: Patricia

det där var en super fin bild :D

2011-05-30 @ 20:16:38
#2: anna

härlig bild :D

2011-06-04 @ 08:23:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: