Adina Nyström

2011-05-17
22:08:11

Dagens Ridning

Efter gårdagens fyspass i backarna blev det ett lättare pass på banan ikväll. Började med den sk. Atliuppvärmningen, skitt på volt och när han stretade flyttade jag bakbenen tills han släppte och sänkte sig. När han jobbade bra och gick i en stadig form började jag trava. När han stretade gick vi ner i skritt och flyttade för skänkeln. Jag tror han var lite småtrött efter gårdagens pass och orkade inte streta så mycket, han skötte nämligen allting galant!

När han travade på i en stadig form och jobbade bra med bakben och rygg vid tempoväxlingar och voltbyten red jag lite snett igenom med skänkelvikning på diagonalen innan jag började tölta. Flyttade lite mha vikten och mjukade även upp lite med serpentiner. Flyttade lite på volt i tölt och skritt emellanåt för att få honom att slappna av.

Avslutade med att hoppa av och flytta för skänkeln från marken, han var riktigt duktig och släpade inte hovarna lika mycket som tidigare - dock märkte man när han blev trött och började släpa hovarna i marken mer och mer. När han inte släpade dem efter sig avslutade jag och gick in.

När jag red regnade det, och efter ett tag kom världens regnbåge upp! En hel en, hade tyvärr inte med kameran så jag kunde fotografera, men fin var den ska ni veta!


Bild från förra våren, nu är han åtminstone inte lika smal


Kommentarer:
#1: Anna

Så söt han är :)

2011-05-18 @ 10:29:32
#2: Natalia

Söndag morgon? Men alltså. Jag har inge PH för min dator krashade. :( Men har du typ möjlighet att som kopiera ditt program eller nå? Skit tråkigt att inte ha de :( :(

2011-05-18 @ 18:36:57
#3: Natalia

Hur menar du att du skulle iväg en på eftermiddagen, Menade du att du ska fara på söndag eftermiddag?? :)

2011-05-18 @ 20:43:39
#4: Natalia

Det blir väldigt bra. Om du kommer kring 10 och så ser vi ju när det blir att du åker hem.

2011-05-18 @ 21:36:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: