Adina Nyström

2011-05-16
20:44:25

Dagens Ridning

Vill bara börja att säga - Ingefära hjälper mot rösten! Idag kunde jag sjunga mer som jag brukar - om än att det blev lite liknande målbrottsproblematik mellan varven.

När vi var färdiga med alla föreställningarna tog jag bussen ut till träsket. Det hade regnat så Funi var sådär lite lagom blöt när vi klev in i stallet. Blev en snabborst då jag ändå inte kunde få ut så mycket av borsten. Hoppade upp och red ut, han kändes lite ostadig i formen till en början men när jag fick igång bakbenen blev det bättre genom skänkelvikningar.

Sedan började vi klättra upp för sandbackar i skritt och galopp för att förbättra rumpmusklerna. Sedan galopperade jag uppför en lite mindre brant backe, han gick över vattenpölar utan att tveka både i skritt och tölt! Ni som läste min blogg i somras kanske minns hur jag fick tjorva för att få honom igenom vattenpölar förra sommaren? Nu var det dock inga större problem vilket kändes jättebra!

Efter kanske 25 minuters klättring i intervaller återvände vi hemåt, galopperade lite på planmark, travade och skrittade av. Svettiga kom vi in, lät honom äta och beta lite gräs. Kändes som en positiv tur, får se när jag rider nästa gång, om det blir imorgon eller på onsdag, då är det dags för ett uppmjukningspass på banan!


Kommentarer:

Åh, jag vill också komma igång med klättrandet, men vi har bara backar i skog men tusen miljoner mygg .__.



sv: Taack :D

2011-05-16 @ 21:48:57

Lät riktigt härligt!

Har ni bra natur för ridning där du bor? :)

2011-05-17 @ 15:01:47
#3: Maja

Ingefära? Det har jag aldrig hört talas om innan xd

2011-05-17 @ 17:07:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: