Adina Nyström

2011-03-11
12:00:00

Mina Fem Bästa Bloggtips

Det finns fem saker som jag tycker är absolut viktigast för att jag vill läsa en blogg. Mina främsta tips till en blogg som är intressant är att skriva inlägg som handlar om någonting, det är inte intressant att läsa om vad en person har gjort varje dag, t ex "hej idag har ja varit på skolan och vi hade ämne 1, ämne 2, ämne 3 och ämne 4. ämne 3 är mitt favoritämne :D:D sedan gick ja till ernst och vi såg på "Så Ska Det Låta". det var jätte roligt!! hejdå bloggen ♥". Jag ser allt för ofta bloggar som säkert egentligen har massvis med bra saker att skriva om men de vet inte hur de ska uttrycka sig (!). Så jag ger er fem huvudtips:

1. Använd alltid stor bokstav vid ny mening och namn/städer
2. Skriv i skriftspråk, skriv "Jag gick" och inte "ja gick" - detta må ses som småpotatis, men ack vilken skillnad det gör!
3. Överanvänd ej smileys, utropstecken eller frågetecken
4. Försök att skriva inlägg som inte bara skrivs "för att" utan för att du har någonting vettigt att säga
5. Försök att alltid få med en bild i varje inlägg

Detta är fyra av mina regler jag har när jag bloggar, det är därför jag åtminstone försöker att inte skriva massvis av inlägg bara "för att", jag skriver helre ett välskrivet inlägg om dagen än tre inlägg bara "för att". Saker som gör att läsare stannar upp är bilder, försök därför alltid få med minst 1 bild per inlägg. Ser läsaren en intressant bild vill de gärna se vad just du hade att skriva om den bilden. Jag läser många bloggar varje dag - och ett tips för er som vill ha fler besökare till er blogg är att besöka och kommentera andras bloggar! Kommentera väsenliga kommentarer och inte bara "fin häst/header/bild" utan försök sätta dig in i dennes vardag, lär känna personen bakom bloggen och skriv intressanta kommentarer. Då kommer inte personen i fråga kunna motstå din blogg - hon måste besöka och har du tur kommer hon tycka att din vardag är lika intressant som hennes och vips har du en ny läsare!


Ytterligare ett exempel på min utmärkta stolsits! Dock var väl inte detta någon speciellt seriös ridning


Kommentarer:

Bra tips! :D

2011-03-11 @ 19:54:43
#2: Anna

det där var 5 tips .. ;)

2011-03-11 @ 22:07:03
#3: JOSEFINE

Bra tips Adina! Jag håller med dig, det är så jobbigt att läsa inlägg som är fyllda med smilisar, förkortningar och stavfel. Driver man en blogg borde man åtminstone idas läsa igenom inlägget man skrivit och rätta onödiga stavfel enligt mig! :)

2011-03-12 @ 18:19:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: