Adina Nyström

2011-03-14
16:21:00

Min USA Resa del III

Efter att vi besökt Obama och ekorren gick vi till ett museum som jag inte kommer ihåg vad det hette, det var i alla fall om Amerikas historia och där den första flaggan finns. Vi träffade några söta personer, läste om slavar och uppfinningar! Efter att ha vandrat omkring på museumet tog vi tunnelbanan till bilen och åkte till Magda för Laxmiddag och se på Oscarsgalan tillsammans med Joey, Svenja Cassia och Magda (och Josefin då såklart). Laxen blev succé! Magda kryddade på våra potatisklyftor och Josefin kokade sås. I Sverige ser man aldrig på Oscarsgalan, vem dygnar en söndag ? I Washinton slutade den vid halv två - vilket är halv åtta i Sverige. Jag nöjer mig fullständigt med snabbgenomgången.

Till efterrätt bjöd vi på hemmalagad hjortronsås med vaniljglass, Jag och Josefin var väl de enda som njöt av sylten, de andra var lite fega. Men så är det med hjortron - det tar tid att lära sig! Oscarsgalan var som sagt ingen jättehöjdare, kul att se en gång men tja. Jag klarar mig utan den i framtiden tror jag :) Nog för att jag inte skulle ha någonting emot att åka till USA varje år precis.. ;)


Kommentarer:
#1: Linn

SV: Ja verkligen! Picasso är så otrolig! <3

2011-03-14 @ 18:52:43

Åh KÄRLEK till glass & hjortronsylt! :D

sv: Aw tack! :D

2011-03-14 @ 19:20:37
#3: Caroline

Sv; Usch ja de kan ju det!

2011-03-14 @ 19:46:14
#4: Linnéa

Sv: Lugn, inget har hänt med honom, bara RUNT honom :) Var rätt struligt i det stallet han stod, så ägaren flyttade honom i lördags kväll. Dessvärre är det längre bort än väntat, så jag vet inte om jag kan, eller ens får, fortsätta rida honom :/ Tråkigt!

2011-03-14 @ 21:04:53

ja jag behöver få mer tryck i honom hela tiden, så jäkla svårt att ställa om sig i ridningen för jag har inte riktigt vant mig vid Boppens ridning än eftersom han är så olik tage :) det lossnar nog snart får man hoppas på ;)

2011-03-14 @ 21:19:50
#6: Evelina

SV: OHJA! Det härliga för mig var att få veta vars allting med tölten sitter. :)

2011-03-14 @ 22:07:40
#7: jenny

Sv: Ja, jag vet. Men den grejjen dampar på min dator, så kan inte göra det när jag sitter vid den tyvärr. Men ska försöka fixa sånt på en annan dator! :)

2011-03-15 @ 08:45:25
#8: jenny

sv: glömde om hockeyn, haha jag hoppas att du inte håller på saik!! haha :D

2011-03-15 @ 08:49:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: