Adina Nyström

2011-03-08
14:30:40

Min USA Resa del I

Jag landade på flygplatsen på fredag eftermiddag. Resa var jobbig, jag har aldrig flygit längre än till Stockholm helt själv vilket gjorde att jag blev nervös över att bli nervös. Jag har nämligen spytt pga nervositet allt för många gånger och ensam på ett flygplan till Washington kändes inte som den bästa platsen att börja må dåligt. Det blåste som bara den och planet hoppade hit och dit, men jag klarade mig - Ingen olycka skedde och 16 timmar senare står jag på amerikansk mark. Passkontrollen tog 2 timmar, han som skulle släppa in mig i landet var lite osäker på om jag var jag då mitt pass är 2½ år gammalt - från när jag hade långt blondt hår. Men tillslut fick jag gå!

Josefin fanns där när jag kom ut och jag blev så glad - åh vad jag har saknat henne! Vi åkte och åt middag på Pizza Hut innan vi sedan for till hennes familj. Steve var den enda som var hemma, Sherrie och flickorna var någon stans som jag inte var så värst intresserad av då, jag ville nog mest sova - att flyga tar på krafterna, tro det eller ej.

Dagen därpå stadgade jag mig i Maryland och vi åkte ut på den första shoppingrundan (!), på 2 timmar shoppade jag 6 påsar fulla. Duktig flicka! Lite skor, tröjor, trosor, jeans och smycken - välbehövligt då jag insåg att jag glömt alla smycken i lilla Luleå. Efter shoppingrundan var det dags för basket, jag gick in och köpte en Navytröja som man måste ha när man ska se på basket! Ett fika klämde vi också in, mums! Efter basketmatchen gick vi på en suschi restaurang, Suschi är jättegott fick jag inse! Mums. Ronja bjöd hem oss för att se filmen Min Kusin Vinny, eller tja. Jag kanske inte såg speciellt mycket, jag var helt slut och sov nog genom halva filmen ungefär, frågar du Josefin sov jag nog hela.. Men tro inte på henne! :)


Kommentarer:

Åh det det låter som om du haft en riktigt awsome resa ju! :D



sv: Åhh ja! Man får en sådan vår-feeling så att det inte är sant :D

2011-03-08 @ 16:30:50

Svar: tack så mycket Adina! :)



Åh, vad avundsjuk jag blir!!!!

2011-03-08 @ 16:53:45
#3: Jenny

Sv: haha nej, minns när man alltid fick göra det på ridskolan, haha! Jo, det är supermysigt faktiskt! :)

2011-03-08 @ 16:55:42
#4: Anna

lät som en härlig resa !



sv: har ingen aning, men tror ändå inte att det var något allvarligt, det blev ju bättre sen. men blir det så igen så kommer jag nog att kolla upp det :)

2011-03-08 @ 17:57:10
#5: emilia

sv: ja precis, jag är nöjd och man lär sig för varje tävling :)



häftiga bilder! och vilken resa, blir spännande att läsa om resten! :)

2011-03-08 @ 19:37:55
#6: JOSEFINE

Sv: Jo, dokumentären hade premiär idag i hela landet (i luleå var det på norrbottensteatern) men den sänds inte i tv förrän någon gång längre fram i vår. Alltså, idag visas den typ på biografer och så, men på tv först om några veckor!

2011-03-08 @ 20:39:06

Asså det finns ju ståplatser, vilket jag älskar. väljer vanligtvis alltid ståplats, det är ju en sådan känsla att stå där, så långt fram som möjligt och bara döööö för musiken hihi! men nu är det så att det kommer bli en grymt stor publik på foo fighters, alltså väldigt många stora starka karlar i publiken som kommer skymma sikten för lilla mig(för att inte tala om mosa mig). men vi har köpt bästa sittplatserna! :D

2011-03-08 @ 20:58:42

näää int vet ja vart dom är men nära iaf! :D:D

2011-03-08 @ 21:56:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: