Adina Nyström

2011-03-30
22:47:19

Dagens Ridning

Idag for jag ut bara för att träna tölt-intervaller. Först kollade jag om han var varm eller svullen på något av benen innan jag hoppade upp. Han var inte riktigt villig att gå fram så jag hoppade av och provade att leda honom på små volter och kolla noggrannt efter hälta. Såg ingen i varken trav eller skritt. Hoppade därför upp igen och började som vanligt att skritta igång, flyttade för skänkeln i skänkelvikning och öppna, flyttade i skänkelvikning över vägen m.h.a vikten och försökte få honom lyhörd på mina hjälper genom att inte göra samma övning för länge utan bara ett par steg av varje övning. Öppna > Sluta > Öppna > Skänkelvikning > Öppna osv. När han började släppa gjorde jag samma sak i tölt, dock mestadels öppna nu, bytte istället nu för vilken sida jag ville rida öppnan i. Han får nämligen mycket bättre takt när jag rider i öppna därför att bakbenen måste jobba på bättre då = Bätte Takt.

När vi kom till korsningen flyttade jag lite för skänkeln för att få honom att släppa ännu bättre och vände sedan hemåt. Jobbade tempoväxlingar och igångsättningar, ryggningar osv m.h.a vikten, detta är också bra för att få hästen att jobba mer med bakbenen och lätta på framdelen. Flyttade lite för öppna och försökte mig även på en sluta, slutan gick tyngre i tölten - men efter några försök kom den bättre! Väl hemma hade jag då en svettig häst som gott glufsade i sig sitt foder innan han gick ut och rullade sig i mysiga hagen.. hehe.


Kommentarer:
#1: Elin

sv; den 29 juli har jag haft honom ett år :D



fin design, :D !

2011-03-31 @ 07:57:33
#2: Marre

åå vilken söt bild :)

2011-03-31 @ 21:54:31

Vilken mysbild! :D

2011-04-01 @ 17:41:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: