Adina Nyström

2011-03-28
22:14:21

Dagens Ridning

Kom ut lite sent ikväll som vanligt på måndagar, en snabb borst och redan gick jag ut på banan. Kollade om han stapplade någonting men det verkade grönt, när jag hoppade upp kändes det bra också. Började med skitt efter fyrkantsspåret med inslag av volter och höll pisken så som Jan Brink tipsade om i Ponnyakuten för att inte händerna skulle "tippa" för att sedan gå in på volten vars all snö smält bort (!!) för att börja med lite mjukgörande på volten. Skrittade och jobbade med att få honom aktiv med att flytta ut rumpan - han lyssnade bra. Själv tänkte jag mycket på att hålla ett jämt tryck i båda stigbyglarna och inte ge två hjälper samtidigt, först halvhalt och sedan ben.

Sedan flyttade jag i Klockan för att sedan börja trava på volten, han jobbade bra med bakbenen och traven kändes stabil och fin i båda varven. Formen var stabil första 2-3 varven och sedan behövde jag gå ner i skritt och flytta igen för att aktivera bakbenen igen. När traven fungerade bra fortsatte jag med Skitt - Halt - Rygga - Skritt/Tölt för att få igång bakbenen, tänkte på att använda vikten mycket och få honom att reagera, mot slutet blev han aktiv och stegen "flöt ihop" som de ska och inte så det blir Halt (paus) Rygga (paus) Skritt utan att det går mer i ett. Avslutade med lite trav efter fyrkanten och skrittade av.

Nöjd med dagens pass, Funi jobbade på bra och jag fick ut vad jag ville. Lite lättare framdel hade jag önskat, men det kommer nog med tiden!


Kommentarer:
#1: Ana

Ahaa men är det något nytt då kanske? För på min förra blogg hade jag en sådan knapp och det finns fler bloggar som har en sån knapp men som har blogg på blogg.se. Aja, får nöjda mig utan den, haha :D

2011-03-28 @ 22:55:55
#2: fridan

hihi härlig lurvig häst :)



red också så med spö ett tag för flera år sedan. funkar faktiskt :)



sv: tack :D

2011-03-29 @ 06:57:58
#3: Sanna

Det här ser ut som en blogg till med islandshästinnehåll. Trevligt :D.

2011-03-29 @ 22:20:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: