Adina Nyström

2011-03-26
14:48:12

Dagens Ridning

Idag blev det uteritt med Sussie. Funi sov när jag klev in i hagen och var helt nyvaken och inte så på när jag tog in honom i stallet. Kollade noggrannt efter spår av stapplighet. Jag såg lite stapplighet men samtidigt var han nyvaken och vem är inte lite groggy på morgonen? När vi hoppade upp kände jag i alla fall inget spår av den stapplige Funi som jag kände av i början av gårdagens pass - det stärker min teori om att han var lite stel efter tisdagsritten.

Flyttade lite i skritt till att börja med för att få honom att sänka sig framåt-neråt. Sedan började vi tölta, han var lite travtaktig så jag jobbade honom lite i öppna för att få under rumpan. Fick inte riktigt till det på vägen dit så efter ett tag gav jag upp och travade lite. Gjorde någon halt för att sedan komma igång i tölt igen och då var takten bättre i några steg innan han sedan blev travtaktig igen. När vi kom till korsningen en bit bort flyttade jag på volt lite för att sedan vända hem. Nu fick han sprutt i bakbenen. Tänkte först trava men då fick han till en så klockren tölt att jag bara inte ville förstöra den genom att försöka få trav. Det värsta var att jag inte gjorde någonting. jag bara satt stilla i sadeln och höll löst i tyglarna och han sänkte sig precis som han ska och höll takten klockrent! Jobbade tempoväxlingar och halvhalter med hjälp av sitsen och försökte att inte störa honom i sitt "flow". Bröt av och avslutade med lite trav innan vi skrittade av. Nöjd med turen, det är alltid så roligt att rida ut med någon! Funi får sin lilla extra energikick då :)


Föresten har nya labradorvalpar kommit till världen för en vecka sedan, ska se om jag kan komma mig och fotografera när de är 6-8 veckor någon gång.. :)


Kommentarer:
#1: Paulina

Vilka söta pluttar! Valpar är bäst.:D

2011-03-27 @ 10:21:07

Åh det vill vi gärna se bilder på! :D

2011-03-28 @ 17:01:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: